۰
plusresetminus
سه شنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۲۱

تنها یک قدم تا سرعت 10 گیگابیت خانگی مانده است

ایتنا - ​​​​​​​امروز سریع‌ترین اینترنت که می توانید در خانه یا مشاغل کوچک خود بدست آورید یک گیگابیت در ثانیه است. اما به زودی، به لطف Comcast و Broadcom، می‌توانید پهنای باند 10Gbps دریافت کنید.
تنها یک قدم تا سرعت 10 گیگابیت خانگی مانده است


آزمایشات Comcast که بین فیلادلفیا و دنور انجام شده است، نشان می‌دهد که FDX می تواند با DOCSIS 4 کار کند. FDX ارائه دهندگان اینترنت کابلی را قادر می سازد تا یک اتصال اینترنتی پرسرعت ارائه دهد. به عبارت دیگر، سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه را از طریق شبکه کواکسیال فیبر ترکیبی Comcast ‪(HFC)‬ دریافت خواهید کرد.

به گزارش ایتنا از پاییگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، Comcast سالهاست که در این راستا در حال کار کردن است و از زمان تعیین مشخصات CableLabs در سال 2017، این شرکت در تلاش است تا DOCSIS 4 FDX را به بازار عرضه کند.

روش دیگری برای ارائه سرعت DOCSIS 4 وجود دارد: طیف گسترده DOCSIS ‪(ESD)‬. استفاده از این فناوری آسان تر است زیرا "فقط" به 1.8Gbps افزایش می یابد در حالی که ترافیک پایین و بالا را جدا نگه می دارد، همانطور که در نسخه‌های قبلی DOCSIS مشاهده شده است اما با این حال Comcast سرمایه گذار‌ی‌های زیادی برای افزایش قیمت بالای 10 گیگابیت بر ثانیه انجام می‌دهد. البته این امکان نیز وجود دارد که یک چیپست بتواند از FDX و ESD پشتیبانی کند.

Comcast دلایلی دارد که پشتوانه خود را در پشت فناوری که هنوز سال‌ها از ورود به دفتر کوچک یا دفتر خانه شما دور مانده است، دنبال کند. همانطور که این شرکت توضیح داد، یک مزیت اصلی DOCSIS 4 FDX این است که آنها را قادر می‌سازد که بدون نیاز به پروژه‌های بزرگ حفاری و ساخت، سرعت‌های چند منظوره را از طریق شبکه‌های موجود خود به مشتریان تحویل دهند. بنابراین، 10 برابر سرعت اینترنت بدون نیاز به صرف یک دلار برای بازسازی زیرساخت ها. 

در این تست‌ها که از Broadcom SoC های آزمایشی استفاده می کنند، در یک محیط شبکه شبیه سازی شده است که سرعت آنها به بیش از 4Gbps به صورت همزمان کم و زیاد می‌شود. این کار با استفاده از تکنیک‌های لغو اکو و همپوشانی طیف DOCSIS 4 انجام می‌شود. مشاغل و افرادی که با اینترنت سر و کار دارن انتظار دارند که بهینه سازی‌های که در آینده صورت می‌گیرد باعث شود تا سرعت تولید  نیزبا این تکنولوژی افزایش پیدا کند.

ما هنوز نمی دانیم که این سرعت چه موقع به دفاتر کوچک یا دفاتر خانگی ما می رسد اما تا آخر سال 2022 پروتکل‌های آن تنظیم شده است.

در بیانیه ای، چارلی هرین، رئیس فناوری، محصول و تجربه Comcast Cable ، گفت: "ما همیشه در حال تلاشیم تا از نیازهای روزافزون مشتری خود جلوتر بمانیم ..." این نقطه عطف بسیار مهیج است. زیرا این فناوری یک گام مهم به جلو در جهت باز کردن قفل سرعت بارگیری و بارگیری چند میلی گیگابایتی برای صدها میلیون نفر در سراسر جهان است.
کد مطلب: 64803
برچسب ها: اینترنت پرسرعت
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام