۰
plusresetminus
چهارشنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۶:۴۹

آموزش: چگونه ویندوز 10 را به تنظیمات کارخانه بازگردانیم

ایتنا- در برخی مواقع ممکن است نیاز داشته باشید که کامپیوتر ویندوزی خود را فکتوری ریست کنید. آموزش گام به گام انجام این کار در این بخش ارائه شده است.
آموزش: چگونه ویندوز 10 را به تنظیمات کارخانه بازگردانیم
در برخی مواقع ممکن است نیاز داشته باشید که کامپیوتر ویندوزی خود را فکتوری ریست کنید. آموزش گام به گام انجام این کار در این بخش ارائه شده است.
 
اگر کامپیوتر مجهز به ویندوز 10 شما کند شده یا عملکرد آن غیر عادی شده است، یا اگر تصمیم به فروش آن دارید می‌توانید آن را فکتوری ریست کنید. در ادامه نحوه انجام این کار با استفاده از ابزار Command Prompt آموزش داده شده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  howtogeek، در ابتدا می‌بایست بخش Command Prompt را باز کنید. برای انجام این کار عبارت Command Prompt را در نوار جستجوی ویندوز تایپ کره و سپس روی نرم‌افزار Command Prompt که در نتایج جستجو نمایش داده شده است، کلیک کنید.
 
در بخش Command Prompt عبارت systemreset --factoryreset را تایپ کرده و سپس کلید Enter را فشار دهید.
 

در این بخش منوی Choose an Option برایتان باز می‌شود. در اینجا شما می‌توانید انتخاب کنید که تمامی نرم افزارها و تنظیمات حذف شده و فایل هایتان حفظ شوند و البته گزینه دیگری نیز وجود دارد که با انتخاب آن تمام اطلاعات از قبیل نرم افزارها، تنظیمات و البته فایل‌ها از کامپیوتر شما حذف خواهند شد. اگر قصد فروش کامپیوترتان را دارید می‌بایست گزینه دوم را انتخاب کنید.
 
شایان ذکر است که فرایند انجام کار گزینه اول زمان کمتری می‌برد و در عین حال امنیت پایین تری دارد، با این حال فرایند گزینه دوم اگرچه مدت زمان بیشتری طول خواهد کشید اما امن‌تر است. به خاظر داشته باشید که اگر تمام فایل‌ها را حذف کرده و درایو خود را خالی کنید، ریکاوری کردن داده‌ها اما بسیار سخت خواهد شد.
 
پس از انتخاب گزینه مورد نظر پنجره دیگری برایتان باز می‌شود که با انتخاب گزینه Reset، فرایند ریست کردن اغاز خواهد شد. زمانی که کار تمام می‌شود، مشاهده می‌کنید که کامپیوترتان دقیقا به حالتی که روز اول خریده بودید برمی گردد.
 
کد مطلب: 64795
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام