۰
plusresetminus
سه شنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۱۸

امکان استفاده از یک دوربین قوی و بزرگ در آیفون‌ها به جای چند لنز کوچک

ایتنا- یک طراح با استفاده از طرح مفهومی غیر رسمی خود از آیفون تک لنزی، امکان استفاده از چنین دوربینی را توسط اپل روی نسخه‌های آینده آیفون بررسی کرده است.
امکان استفاده از یک دوربین قوی و بزرگ در آیفون‌ها به جای چند لنز کوچک
یک طراح با استفاده از طرح مفهومی غیر رسمی خود از آیفون تک لنزی، امکان استفاده از چنین دوربینی را توسط اپل روی نسخه‌های آینده آیفون بررسی کرده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از yankodesign، برخی از متخصصان بر این باورند که استفاده از یک لنز بزرگ و قوی به جای سه لنز دوربین می‌تواند آیفون را به یک دوربین مشابه DSLR تبدیل کند.
 
البته دوربین‌های DSLR همیشه نمی توانند در برابر آیفون‌ها برنده باشند. البته این سری از دوربین‌ها گران تر، قوی‌تر و حرفه‌ای‌تر هستند اما محبوبیت آنها به اندازه دوربین آیفون‌ها نیست. پژوهش‌ها نشان داده اند که 1.43 تریلیون عکس در سال 2020 ثبت شده ند که 91 درصد از آنها از طریق تلفن‌های همراه هوشمند و تنها 6 درصد از طریق دوربین‌های دیجیتال گرفته شده اند.
 
با در نظر گرفتن این که آیفون‌ها در بازار تلفن‌های همراه هوشمند موفقیت زیادی دارند، سوالی که در اینجا مطرح می‌شود آن است که چرا اپل از لنزی استفاده نمی کند که در عین پر قدرت بودن بتواند با دوربین‌های DSLR رقابت کند؟ یک طراح از اسلواکی به نام لیسی لاکو آیفونی با یک دوربین بزرگ طراحی کرده است تا بتواند ایده ساخت چنین همراه هوشمندی را به اپل ارائه کند.
 
 
 
دو سال پیش تلفن همراهی با طراحی این چنینی اصلا زیبا محسوب نمی شد اما با افزایش تعداد لنزها روی دستگاه‌ها در طی این سال ها، این طراحی امروزه پذیرفته شده‌تر است. یک لنز تکی در صورتی که با طراحی درست روی آیفون قرار بگیرد، می‌تواند به خوبی از پس وظیفه دوربین‌های چند لنزی بر بیاید. این دوربین می‌تواند حالت بوکه بهتری ایجاد کرده و به علت بزرگ‌تر بودن، جذب نور بیشتر داشته باشد. علاوه بر این ایفون بهره مند از این لنز می‌تواند تمام این کارها را بدون نیاز به الگوریتم‌های محاسباتی پیچیده انجام بدهد و بر روی جزئیات دیگری متمرکز شود.
 
لنز به کار رفته در این طرح مفهومی 35 میلیمتری با دیافراگم f1.4 است که می‌تواند در شرایط نور کم و حالت پورتره عملکرد فوق العاده‌ای داشته باشد. با این حال بزرگ‌ترین عیب دوربین تک لنزی این است که امکان ثبت عکس‌های واید و الترا واید در آن دیده نمی شود و شاید به همین خاطر است که اپل و سایر کمپانی‌ها استفاده از دوربین تک لنزی را منسوخ کرده اند.
 
در هر صورت طرح‌های مفهومی از این دست در عین هیجان انگیز بودن، می‌توانند به ایجاد تقاضای بازار و البته خلاقیت‌های آینده کمک بزرگی بکنند. شاید تقاضای عموم برای آیفون بهره مند از دوربین تک لنزی تا کنون دست کم گرفته شده باشد و با محبوبیت این طرح مفهومی اپل به فکر استفاده از چنین ایده‌ای بیفتد.
 
کد مطلب: 64793
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام