۱
۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۵۶
عکس روز ناسا

دنباله حاصل از پرتاب کرو-۲ از شرکت اسپیس‌ایکس

ایتنا - چندروز پیش، آسمان قبل از طلوع فجر بر فراز ساحل بندر هند واقع در فلوریدا در ایالات متحده، نسبتاً آرام به نظر می‌رسید. اما پس از پرتاب موشک، تا حدی روشن و نورانی شد. مأموریت SpaceX Crew-2 ناسا سوار بر موشک قدرتمند Falcon 9 به فضا پرتاب شد.
دنباله حاصل از پرتاب کرو-۲ از شرکت اسپیس‌ایکس
در آسمان چه اتفاقی در حال رخ دادن است؟ چندروز پیش، آسمان قبل از طلوع فجر بر فراز ساحل بندر هند واقع در فلوریدا در ایالات متحده، نسبتاً آرام به نظر می‌رسید. اما پس از پرتاب موشک، تا حدی روشن و نورانی شد. مأموریت SpaceX Crew-2 ناسا سوار بر موشک قدرتمند Falcon 9 به فضا پرتاب شد.

در منتهی‌الیه سمت چپ در فیلم برگزیده توالی زمانی (با فشرده‌سازی 12 دقیقه در قالب 8 ثانیه)، دنباله روشن حاصل از پرتاب را می‌بینیم. موشک تا جایی بالا رفت که جوّ بسیار رقیق بود و باعث می‌شد دنباله آن همزمان که با بالا آمدن خورشید روشن‌تر می‌شد، گسترش نیز پیدا کند.

همزمان با ناپدید شدن کپسول Crew-2 در افق، دنباله مربوط به فرود مرحله اول حاصل از بازگشت Falcon 9 که به سمت جایگاه SpaceX در اقیانوس اطلس در حال فرود است نیز مشاهده می‌شود. انتظار می‌رود کپسول سرنشینان Endeavour در فضا، صبح امروز با ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) پهلو بگیرد و چهار فضانورد در آنجا پیاده شوند.

فضانوردان Crew-2 برای کمک به انجام آزمایش‌های دارویی با استفاده از تراشه‌های بافتی (تراشه‌های کوچک میکروسیال که اندام‌های انسانی را شبیه‌سازی می‌کنند)، به اکسپدیشن ۶۵ پیوستند و به سرعت در میدان جاذبه ضعیف ISS قرار گرفتند.

 
کد مطلب: 64780
نام شما
آدرس ايميل شما


سهند
feedback
Iran, Islamic Republic of
WS-858
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام