۰
plusresetminus
پنجشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۴۶

رجیستری گوشی چه فرآیندی دارد؟

ایتنا - ​​​​​​​برای رجیستری گوشی تلفن همراه، شناسه IMEI در جعبه تلفن همراه را به وسیله کد دستوری #۷۷۷۷* وارد و با انتخاب عنوان فعال‌سازی، گوشی خود را فعال کنید.
رجیستری گوشی چه فرآیندی دارد؟


طرح سامانه شناسایی گوشی تلفن همراه و تجهیزات دارای سیم‌کارت به عنوان طرح رجیستری شناخته می‌شود.  این طرح با هدف حفظ حقوق مشترکان و جلوگیری از فروش گوشی‌های قاچاق اجرا شد. این طرح تمامی برندهای گوشی تلفن همراه موجود در بازار ایران را در بر گرفته و موجب حذف واردات گوشی‌های قاچاق و افزایش واردات قانونی گوشی و تجهیزات دارای سیم‌کارت شد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، در طرح رجیستری، پس از روشن کردن گوشی با استفاده از کد فعال‌سازی روی جعبه و یا کارت گارانتی و از طریق کد دستوری با انتخاب گزینه فعال‌سازی و وارد کردن شماره ۱۵ رقمی درج‌شده روی جعبه (IMEI)، گوشی خود را فعال کنید.  ورود به سامانه و اپلیکیشن همتا و اپلیکیشن دولت همراه، راه‌های استعلام اصالت گوشی تلفن همراه و تجهیزات دارای سیم‌کارت هستند.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در ویدیوی ایران هوشمند اشاره کرده که رجیستری گوشی تلفن همراه توسط سازمان تنظیم مقررات و از مهرماه ۹۶ آغاز شد و تا پایان سال ۹۸، ۲۶۰ میلیون دستگاه تلفن همراه و سیم‌کارت فعال شامل این طرح شدند. ارائه گارانتی اصلی و خدمات پس از فروش و جلوگیری از واردات کالاهای بی‌کیفیت و مضر برای سلامتی از جمله اهداف اجرای طرح رجیستری است.
کد مطلب: 64763
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام