۰
plusresetminus
شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۷

اندروید 12 با به خواب زمستانی بردن اپ‌ها فضای حافظه را آزادسازی خواهد کرد

ایتنا - اندروید 12 مفهوم «اپ‌های استفاده‌نشده» را بسط می‌دهد که نخستین بار با اندروید 11 مطرح گردید. این قابلیت همچنین به طور اتوماتیک مجوزها برای اپهای استفاده‌نشده را ابطال خواهد کرد و فایلهای موقتی آن را نیز پاکسازی می‌کند.
اندروید 12 با به خواب زمستانی بردن اپ‌ها فضای حافظه را آزادسازی خواهد کرد
مدت هاست طرفداران سیستم عامل اندروید، چشم به راه نسخه جدید اندروید یعنی 12 هستند تا عرضه شود، و در همین حال، به مرور برخی از جزئیات درباره قابلیت‌های ورژن بعدی این سیستم عامل منتشر و علنی می‌شود.

یک قابلیت‌های این نسخه که در یک تجزیه و تحلیل فایل APK برای اندروید 12 کشف شد، قابلیت جالب "به خواب زمستانی بردن"(هایبرنیت) اپ است.
این قابلیت هایبرنیت، برای به خواب زمستانی بردن اتوماتیک اپ‌های استفاده نشده است، و در اصل برای آزادسازی فضای اسمارتفون طراحی شده است.
 
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از سایت اسلش‌گیر، این قابلیت هایبرنیت اپ فایل‌های موقتی را از اپ‌های استفاده نشده حذف خواهد کرد.
با اینکه کد مربوط به این فابلیت در هیچ یک از دو بیلد «پیش‌نمایش توسعه دهنده اندروید 12» که به طور علنی قابل دسترسی است پیدا نشده، با این حال، این قابلیت در یک بیلد درز کرده که توسط XDA-Developers یافته شده و مشاهده گردیده است.
 
به نظر می‌رسد که اندروید 12 مفهوم «اپ‌های استفاده نشده» را بسط می‌دهد که برای نخستین بار با اندروید 11 مطرح گردید. این قابلیت همچنین به طور اتوماتیک مجوزها برای اپ‌های استفاده نشده را ابطال خواهد کرد و فایل‌های موقتی آن را نیز پاکسازی می‌کند. XDA-Developers می‌گوید که توانسته است بخش جدید «اپ‌های استفاده نشده» را در صفحه «اطلاعات اپ» برای همه اپلیکیشن‌های نصب شده روی دستگاه فعال کند.
 


گفتنی است این صفحه دربرگیرنده یک تاگل «حذف مجوزها و آزادسازی فضا» است که جایگزین تاگل «مجوزهای لغو اتوماتیک» اندروید 11 می‌شود. این قابلیت‌ها پایین زیرصفحه مجوزهای اپ صفحه اطلاعات اپ یافت می‌شوند.
 
صفحه اپ‌های استفاده نشده زیر قسمت تنظیمات - اپ‌ها (Settings – Apps) ظاهر می‌شود و اپ‌هایی را نشان می‌دهد که چند ماه است که باز نشده‌اند.
این توصیف می‌گوید که مجوزهای مذکور لغو شده‌اند، اعلان‌ها متوقف شده‌اند، و فایل‌های موقتی در صورتی که چند ماه استفاده نشود حذف می‌شوند.

شایان ذکر است که این قابلیت در صورت عرضه رسمی، موجب آزادسازی چشمگیر فضای حافظه نخواهد شد، ولی قاعدتا مشخصا می‌تواند برای کاربران اندرویدی که از اسمارتفون‌های سطح پایین استفاده می‌کنند بسیار مفید واقع شود.
 
کد مطلب: 64759
برچسب ها: اندروید حافظه
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام