۰
plusresetminus
سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۹

رکورد جدید در فروش بازی‌های کامپیوتری در سال دوم همه‌گیری کرونا

ایتنا- با گذشت یک سال از همه گیری ویروس کرونا همچنان در زمینه فروش بازی‌های کامپیوتری دکورد‌های جدیدی به ثبت می‌رسد.
رکورد جدید در فروش بازی‌های کامپیوتری در سال دوم همه‌گیری کرونا
با گذشت یک سال از همه گیری ویروس کرونا همچنان در زمینه فروش بازی‌های کامپیوتری دکورد‌های جدیدی به ثبت می‌رسد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، فروش بازی‌های کامپیوتری حتی بعد از یک سال از آغاز همه گیری ویروس کرونا همچنان رکورد می‌شکند. گزارش‌های به دست آمده از NPD Group حاکی از آن است که فروش بازی‌های کامیپوتری در آمریکا در مارس 2021 نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته میلادی 18 درصد رشد داسته و به رکورد 5.6 میلیارد دلار رسیده است.
 
فروش سخت‌افزار در ماه مارس نیز با رشد 47 درصدی به 680 میلیون دلار رسیده و رکوردی که از سال 2008 شکسته نشده است را شکانده است. جالب است بدانید که عرضه کنسول‌های جدید دلیل اصلی افزایش فروش سخت‌افزار گیمینگ بوده است. با این حال مدل‌های قدیمی‌تر نیز در این رشد نقش چشمگیری داشته اند.
 
پلی استیشن 5 هم از لحاظ دلاری و تعداد دستگاه‌های فروخته شده به عنوان کنسول سریع الفروش در تاریخ آمریکا مطرح شده است.  با این حال افتخار قوی‌ترین فروش در ماه مارس به نینتندو سوییچ چهار ساله رسیده است که از لحاظ حجم زیاد فروش پلی استیشن 5 را تحت تاثیر قرار داده است. آمار مرتبط با عملکرد اکس باکس سری اکس و اس هنوز مشخص نشده است.
 
 
 
دلیل اصلی ثبت رکورد توسط نینتندو سوییچ بر خلاف سخت‌افزار قوی‌تر دیگر رقبا، بازی‌های ارائه شده برای این کنسول است. بازی Call of Duty: Black Ops Cold War به عنوان پر فروش‌ترین بازی ماه مارس و سه ماهه گذشته سال میلادی جاری مطرح بود اما دومین بازی محبوب Monster Hunter Rise شناخته شد که تنها برای دستگاه سوییچ عرضه شد.
 
علاوه بر این بازی اختصاصی Mario Kart 8 Deluxe با وجود این که در آوریل 2017 عرضه شده اما در فهرست محبوب‌ترین بازی‌های کامپیوتری جایگاه ششم را کسب کرده است. سوییچ عناوین بازی بسیار جذابی دارد که موجب محبوب ماندن این کنسول شده است و ترکیب بازی‌های سازگار با روحیه کودکان و قیمت پایین‌تر این کنسول موجب شده است که تمایل والدین به خرید سوییچ بیشتر باشد.
 
در این میان پلی استیشن 5 و دو اکس باکس جدید با مشکلاتی نظیر کمبود عرضه و قیمت‌های بالاتر دست و پنجه نرم می‌کنند و همین امر موجب شده است که فروش این محصولات فعلا به خریداران مشتاق محدود باشد. اگر مشکل کمبود کنسول‌ها و البته قیمت آنها حل شود می‌توان به ثبت رکورد جدید در فروش این کنسول‌ها امیدوار بود.
 
کد مطلب: 64745
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام