۰
plusresetminus
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۵۲
عکس روز ناسا

تصویر مرکز کهکشان راه شیری به‌شکل فروسرخ

ایتنا - دانشمندان به تازگی دریافته‌اند که مرکز کهکشان راه شیری قابلیت تشکیل ستاره‌های جدید را دارد. این ناحیه از کهکشان، با ما ۲۶ هزار و ۷۰۰ سال نوری فاصله دارد و در امتداد صورت فلکی برج قوس (Sagittarius) واقع شده است.
تصویر مرکز کهکشان راه شیری به‌شکل فروسرخ
مرکز کهکشان راه شیری چه شکلی دارد؟ مرکز کهکشان ما در نور مرئی، با توده‌هایی از ابرهای متشکل از غبار و گاز پوشیده شده است. اما در این تصویر جالب، دوربین‌های فروسرخ تلسکوپ فضایی اشپیتسر توانسته‌اند تا اعماق غبارها نفوذ کنند و انبوهی از ستاره‌های مرکز کهکشان را مشاهده کرده‌اند.

تصویری با جزئیات زیاد که با رنگ‌های جایزگین تهیه شده و موزائیکی متشکل از تعداد زیادی عکس است، ستاره‌هایی سرد و قدیمی را با رنگ آبی نشان می‌دهد. ابرهای حاوی غبار که با رنگ‌های قرمز و قهوه‌ای خود را نشان می‌دهند، مربوط به ستاره‌های جوان و داغ در زایشگاه ستاره‌ای هستند.

دانشمندان به تازگی دریافته‌اند که مرکز کهکشان راه شیری قابلیت تشکیل ستاره‌های جدید را دارد. این ناحیه از کهکشان، با ما ۲۶ هزار و ۷۰۰ سال نوری فاصله دارد و در امتداد صورت فلکی برج قوس (Sagittarius) واقع شده است. با توجه به چنین فاصله‌ای، این عکس پهنه‌ای به وسعت ۹۰۰ سال نوری را پوشش می‌دهد.
کد مطلب: 64733
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام