۳
۰
plusresetminus
شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۰۸
با همکاری یک استارتاپ ژاپنی

امارات متحده عربی هم به ماه می‌رود

ایتنا - بر روی «رشید» دوربین‌های 360 درجه برای عکس‌برداری و فیلمبرداری، و مجموعه‌ای از آزمایش‌های مختلف برای بررسی غبار و خاک بر روی ماه، نصب خواهد شد.
امارات متحده عربی هم به ماه می‌رود
امارات متحده عربی با همکاری شرکت ژاپنی رباتیک ispace روی یک پروژه جدید ماه‌نورد موسوم به «ماموریت امارات در ماه»، کار می‌کنند.
ماه‌نورد رشید (Rashid) که مرکز فضائی محمد بن راشد(MBRSC) برای سال 2022 در سر می‌پروراند، بر خلاف روورهای «استقامت» و «کنجکاوی» ناسا، به مراتب جمع‌وجورتر خواهد بود. همچنین، این پروژه از اسپیس‌ایکس برای حمل و نقل استفاده خواهد کرد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، هدف این طرح این است که این روور بر روی یک فالکون 9 اسپیس‌ایکس (که سال آینده از فلوریدا به فضا پرتاب خواهد شد) قرار داده شود. مسافتی که باید پیموده شود، در مقایسه با طول سفر به مریخ، نسبتا کوتاه خواهد بود.
 
قرار است که رشید بر روی بخشی از سطح ماه فرود بیاید که تا پیش از این به طور کامل مورد کنکاش قرار نگرفته است.
برخلاف مریخ‌نوردهای ناسا که شش چرخ دارند، این ماه‌نورد چهارچرخه خواهد بود و به طرز قابل توجهی کوچک‌تر از استقامت (که در ابعاد یک خودروی شاسی بلند ساخته شده) ساخته می‌شود.
شرکت آی‌اسپیس می‌گوید که این ماه‌نورد قادر حرکت در مسیرهای دشوار خواهد بود.
 

برای ماه‌نورد رشید، دوربین‌های 360 درجه برای عکس‌برداری و فیلمبرداری، و مجموعه‌ای از آزمایش‌های مختلف برای بررسی غبار و خاک بر روی ماه، نصب خواهد شد. افزون بر این، آی‌اسپیس از طریق لندر Hakuto-R در طی فاز گشت‌زنی برای رشید ارتباط سیمی و سرویس‌های تامین انرژی فراهم خواهد آورد، و پس از فرود بر روی سطح ماه، ارتباطات وایرلس برای آن فراهم می‌آورد.
 
این بخشی از آن چیزی خواهد بود که آی‌اسپیس «ماموریت 1»، یا M1، می‌نامد، تا بدین ترتیب به نخستین ماموریت یک شرکت خصوصی ژاپن تبدیل شود که موفق به فرود بر روی ماه شده است.
هدف این شرکت کاهش هزینه اکتشاف بر روی ماه است، که نهایتا شامل استفاده از لندرهایی مانند Hakuto-R برای آزادسازی ناوگانی از روورهای رباتیک می‌شود. این ناوگان از هوش ازدحامی (هوش گروهی) برای اتصال درون‌‎گروهی استفاده خواهد کرد، که موجب بهبود اموری همچون نقشه‌برداری و تجمیع نتایج آزمایش‌ها و پیمایش‌ها خواهد شد.
 
این پروژه، در صورت موفقیت، امارات را سومین کشوری خواهد کرد که پس از آمریکا، روسیه و چین بر روی ماه فضاپیما فرود آورده است.
کد مطلب: 64708
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Romania
همه دنیا میدونند که امارات نه توان و نه دانش اینکار را داره و تبلیغاتی که انجام میده فقط برای خودنمایی است . یک شرکت ژاپنی تمام مراحل را انجام میدهد و امارات پول پروژه را پرداخت میکند ... خیلی جالبه فردا میگن امارات به پلوتون انسان فرستاد .کمی تفکر
iran
feedback
Iran, Islamic Republic of
ساقیت عوض کن درست میشه
نگران نباش
feedback
Iran, Islamic Republic of
ایتنا ما رو گرفتی
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام