کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

لپ‌تاپ‌های سری سرفیس 4 از پردازنده‌های AMD و اینتل برخوردار می‌شود

سايت خبری ايتنا , 27 فروردين 1400 ساعت 21:43

ایتنا- سری لپ‌تاپ‌های سرفیس 4 مایکروسافت در دو سایز 13.5 و 15 اینچی و دو تراشه مختلف اینتل و ‌ای ام دی رایزن به بازار عرضه خواهد شد.


سری لپ‌تاپ‌های سرفیس 4 مایکروسافت در دو سایز 13.5 و 15 اینچی و دو تراشه مختلف اینتل و ‌ای ام دی رایزن به بازار عرضه خواهد شد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، به نظر می‌رسد که مایکروسافت تقریبا یک سال و نیم پس از عرضه لپ تاپ سرفیس 3 بالاخره آماده عرضه نسخه بعدی شده است. با این حال به نظر می‌رسد که این لپ تاپ به لحاظ طراحی ظاهر نسبت به نسخه‌های قبلی تغییر چشم گیری نداشته است.
 
هر دو مدل‌های 13.5 و 15 اینچی از نظر ظاهری دقیقا مشابه با نسل قبلی هستند با این تفاوت که نسخه 15 اینچی از پردازنده نسل 11 اینتل و نسخه 13.5 اینچی از پردازنده رایزن برخوردار شده اند. با این حال مایکروسافت به دلایلی به جای پردازنده‌های جدید Zen 3 از نسخه قدیمی Zen 2 ‌ای ام دی استفاده کرده است.
 
نسخه هایی از اینتل 4 که به پردازنده اینتل مجهز شده اند با افزایش عملکرد 70 درصدی و عمر باتری 19 ساعته همراه هستند. شما به عنوان کاربر این لپ تاپ می‌توانید در برخی شرایط سرعت دو برابری این لپ تاپ نسبت به سرفیس 3 را حس کنید و به قدرت بالای تراشه اینتل پی ببرید.
 

 
 
 با این حال باقی مشخصات از قبیل صفحه نمایش لمسی PixelSense، وب کم 720 پیکسلی ویندوز هلو، پورت یو اس بی نوع C و نوع A در این لپ تاپ نیز وجود دارند. البته هنوز اتصال تاندربولت به منظور وصل کردن هارد درایو‌ها و پردازنده‌های گرافیکی با سرعت بالا در سرفیس 4 دیده نمی شود.
 
البته هیچ کدام از انتخاب‌های سامسونگ برای ساخت این لپ تاپ عجیب نیست. این کمپانی از زمان عرضه نسخه اورجینال لپ تاپ سرفیس روی ارائه یک نوت بوک ساده متمرکز شده است که نیاز کاربران روزمره را برطرف کند. سرفیس گو نیز که در سال گذشته عرضه شد هم آزمایشی فریبنده برای عرضه لپ تاپی کوچک‌تر و ارزان‌تر بود اما مایکروسافت از آن زمان ریسک چندانی نکرده است.
 
این لپ تاپ چه از لحاظ ظاهری و چه از لحاظ مشخصات داخلی برای عموم مردم گزینه بسیار مناسبی است اما قطعا نمی تواند نیاز علاقه مندان به سخت افزار به روز و جدید را برطرف کند. به این ترتیب باید اظهار داشت که این لپ تاپ در مقایسه با رقبای دیگری نظیر XPS 13 از کمپانی دل حرفی برای گفتن ندارد.
 
سرفیس 4 در تاریخ 15 آوریل با قیمت پایه 999 دلار در بازارهای کانادا، آمریکا و ژاپن عرضه خواهد شد. شما با پرداخت این رقم می‌توانید نسخه 13.5 اینچی مجهز به پردازنده رایزن 5، 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی را خریداری کنید. همچنین گران ترین نسخه این سری که 2399 دلار قیمت گذاری شده است با پردازنده Core i7، رم 32 گیگابایتی و حفظه یک ترابایتی به بازار عرضه شده است.
 


کد مطلب: 64695

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/64695/لپ-تاپ-های-سری-سرفیس-4-پردازنده-های-amd-اینتل-برخوردار-می-شود

ايتنا
  https://www.itna.ir