۰
plusresetminus
پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۱۴

نرم‌افزار ویژه گوگل برای کاهش خطر استفاده از تلفن همراه به هنگام پیاده روی

ایتنا- کمپانی گوگل به تازگی از قابلیت جدیدی رونمایی کرده است که به کاربرانی که به هنگام پیاده روی از همراه هوشمندشان استفاده می‌کنند کمک خواهد کرد تا از خطرات محیطی در امان باشند.
نرم‌افزار ویژه گوگل برای کاهش خطر استفاده از تلفن همراه به هنگام پیاده روی
کمپانی گوگل به تازگی از قابلیت جدیدی رونمایی کرده است که به کاربرانی که به هنگام پیاده روی از همراه هوشمندشان استفاده می‌کنند کمک خواهد کرد تا از خطرات محیطی در امان باشند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  tomsguide، گوگل به تازگی قابلیت جدیدی را برای نسخه بتای نرم‌افزار Digital Wellbeing عرضه کرده است که در هنگام پیاده روی به شما یاد آوری می‌کند که نگاهتان را از صفحه نمایش تلفن هود برداشته و از وقوع تصادف جلوگیری کنید.
 
این قابلیت که Heads Up نام دارد هم اکنون برای کاربران نسخه بتای Digital Wellbeing عرضه شده است. اگر به جزئیات دنیای اخبار اندروید علاقه داشته باشید احتمالا به خاظر بیاورید که این قابلیت توسط توسعه دهندگان XDA در ماه نوامبر سال 2020 رونمایی شد. با این حال گوگل برای اطمینان از کارکردن درست این سیستم زمان زیادی صرف کرده است.
 
روش کارکرد Heads Up  به این صورت است که یک اعلان پاپ آپ به شما می‌گوید که به محیط اطراف خود توجه کنید و گوگل نیز خاظر نشان کرده است که این قابلیت جایگزینی برای توجه کردن به محیط اطرافتان نیست. با این حال ویژگی یاد شده نه تنها می‌تواند شما را از برخورد با اشیا و افراد دیگر بازدارد بلکه می‌تواند به هنگام عبور از خیابان جانتان را نجات بدهد.

 
 

اگر شما از یک تلفن همراه پیکسل استفاده می‌کنید، حتما نسخه بتای Digital Wellbeing را مشاهده کرده اید. شما می‌توانید از بخشReduce Interruptions در تنظیمات این برنامه به قابلیت Heads Up دسترسی داشته باشید. در صورت فعال بودن این قابلیت به برخی از مجوزهای مورد نیاز آن نظیر موقعیت مکانی و فعالیت فیزیکی دسترسی خواهید داشت.
 
برای پیوستن به برنامه بتای یاد شده کافی است که فهرست نرم افزارهای پلی استور رفته و گزینه پیوستن به بتا را انتخاب کنید. پلی استور چند دقیقه بعد فایل به روز رسانی بتا را برای شما ارسال خواهد کرد. پس از آن از شما خواسته می‌شود که نرم‌افزار Digital Wellbeing خود را به روز کنید و مراحل انجام این کار تمام می‌شود.
 
البته باید به یاد داشته باشید که قابلیت یاد شده مانند نرم‌افزار Digital Wellbeing فعلا تنها برای کاربران تلفن‌های همراه هوشمند پیکسل فعال است اما احتمالا در آینده‌ای نزدیک پرچم داران برتر مجهز به سیستم عامل اندروید نیز از آن بهره مند خواهد شد.
 
کد مطلب: 64687
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام