۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۰۰
چشم انداز سرمایه گذاری بزرگ مایکروسافت:

خرید Nuance چه آینده‌ای برای مایکروسافت رقم خواهد زد؟

ایتنا- کمپانی مایکروسافت به صورت رسمی و به رقم هنگفتی کمپانی فعال در زمینه هوش مصنوعی و سیستم‌های تشخیص گفتار Nuance را خرید. اما تاثیر این خرید برای مایکروسافت در دنیای رقابتی امروز چیست؟
خرید Nuance چه آینده‌ای برای مایکروسافت رقم خواهد زد؟
کمپانی مایکروسافت به صورت رسمی و به رقم هنگفتی کمپانی فعال در زمینه هوش مصنوعی و سیستم‌های تشخیص گفتار Nuance را خرید. اما تاثیر این خرید برای مایکروسافت در دنیای رقابتی امروز چیست؟
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  windowscentral، مایکروسافت به تازگی اعلام کرده است که کمپانی Nuance را با قیمت 19.7 میلیارد دلار خریده است. تخمین‌ها حامی از آن هستند که حدود 3 میلیارد دلار از این مبلغ بابت بدهی‌های این کمپانی صرف خواهد شد و ارزش اصلی آن در حدود 16 میلیارد دلار است.
 

   توضیحات بیشتر در باره خرید Nuance از سوی مایکروسافت:
   - مایکروسافت شرکت Nuance فعال در زمینه سلامت و هوش مصنوعی را ۱۹/۷ میلیارد دلار خرید



اگرچه این قرارداد گران‌ترین خرید مایکروسافت نبوده است اما هنوز هم در تقویم مایکروسافت رخدادی مهم به حساب می‌آید. کمپانی Nuance به فروش نرم‌افزار مشهور تشخیص گفتار Dragon و کمک به ساخت دستیار هوشمند سیری شهرت دارد. این کمپانی با ایجاد چنین رزومه قدرتمندی برای تحقق جاه طلبی‌های مایکروسافت به یک کمپانی شایسته تبدیل شده است.
 
با این حال 19.7 میلیارد دلار هزینه کمی نیست و چرا مایکروسافت باید برای به دست آوردن این کمپانی چنین مبلغی هزینه کند؟ مقامات متخصص در این رابطه به این سوالات پاسخ داده اند. برای مثال کرگ پسین به عنوان تحلیلگر گارتنر در این رابطه اظهار کرد که:« همه غول‌های دیجیتال در زمینه مراقبت از سلامت فعال هستند. این خرید مایکروسافت را به سمت آن تلاش سوق می‌دهد.»
 
 
 
نیکولاس مک کوایر به عنوان رییس بخش تحقیقات سازمان در CCS Insight به این سوال پاسخ متفاوتی داده است. به نظر او زمان بندی همه گیری ویروس کرونا روی تصمیم مایکروسافت برای خرید Nuance تاثیر به سزایی داشته است. او در این باره گفت:« من فکر می‌کند که همه گیری زمان بندی این شانس را برای مایکروسافت به خصوص در زمینه‌های مهاجرت ابری، انتقال داده و به کار بردن هوش مصنوعی در مراقبت از سلامت سرعت بخشیده است و Nuance بر خلاق تغییراتی که در سالهای اخیر در کسب و کار خود ایجاد کرده است، یکی از گوریل‌های دیرینه هوش مصنوعی مراقبت از سلامت بوده است.»
 
همچنین جنبه هایی از این قرارداد ممکن است به این زودی‌ها نمایان نشود. پرسین در این رابطه اظهار داشته است که:« من فکر می‌کنم ارزش زیادی در فناوری هوش مصنوعی نهفته است که محصولات Nuance را قادر می‌سازد تا به سطح دقت NLP بالا برای رونویسی اصطلاحات پزشکی دست یابند.»
 
مک کوایر در اخر به فشاری که مایکروسافت از سایر غول‌های فناوری فعال در زمینه فناوری ابری حس می‌کند اشاره کرد و در این رابطه اظهار داشت:« زاویه‌ای که ممکن است نادیده گرفته شود  فشارهای رقابتی از جانب  گوگل کلاود، آمازون وب سرویس و IBM است که همگی سرمایه گذاری‌های کلانی در راه حل مبتنی بر هوش مصنوعی دارند.» به این ترتیب مایکروسافت نیز با این اقدام، قدم مثبتی در جهت رسیدن به رقبای خود برداشته است.
 
کد مطلب: 64678
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام