۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۰

رمزارزها در آمریکا به دردسر می‌افتند

ایتنا - مدیرعامل صرافی ارزرمز کراکن هشدار داده که احتمالاً خزانه داری آمریکا در آینده نزدیک مقابله با ارز رمزهای مشهور را آغاز خواهد کرد.
رمزارزها در آمریکا به دردسر می‌افتند

جسی پاول مدیرعامل صرافی ارزرمز کراکن هشدار داده که احتمالاً خزانه داری آمریکا در آینده نزدیک مقابله با ارز رمزهای مشهور را آغاز خواهد کرد.

به گزارش ایتنا از مهر، پیش از این ژانت یلن وزیر خزانه داری و برخی مقامات دیگر دولت آمریکا به استفاده از ارز رمزها برای انجام نقل و انتقال‌های مالی مربوط به فعالیت‌های غیرقانونی به شدت انتقاد کرده بودند.

ارزش ارز رمزها در ماه‌های اخیر مجدداً افزایش یافته و با رسیدن ارزش هر بیت‌کوین به بیش از ۶۱ هزار دلار رکوردی بی سابقه در این زمینه در ماه قبل به ثبت رسیده است.

پیش از این برخی دولت‌های دیگر جهان نیز از برنامه‌های خود برای مقابله با استفاده از بیت کوین و دیگر ارز رمزها خبر داده بودند. همچنین کریستین لاگراده رئیس بانک مرکزی اروپا نیز در مورد استفاده از بیت کوین برای پول‌شویی، تأمین مالی فعالیت‌های تروریستی و دیگر فعالیت‌های غیرقانونی اظهار نگرانی کرده بود.

کراکن چهارمین صرافی ارز دیجیتال بزرگ جهان از نظر حجم معاملات است و قصد دارد سهام خود را در بازار بورس عرضه کند. کوین بیس دیگر صرافی ارز رمز با چنین برنامه‌ای است که سهام خود را چهارشنبه روانه بورس می‌کند. ارزش این شرکت بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار تخمین زده شده است.

مدیر عامل کراکن معتقد است سردرگمی نهادهای رگولاتوری در سراسر جهان در مورد ارز رمزها خیلی طول نخواهد کشید و در صورت وضع قوانین ضدپولشویی در آمریکا، افراد ملزم خواهند شد تا ارز رمزهای خود را در کیف پول‌های دیجیتال نگهداری کنند تا هویت آنها قبل از انجام نقل و انتقال‌هایی با ارزش بیش از ۳۰۰۰ دلار کنترل و تأیید شود. وضع قوانین مشابه در دیگر کشورها نیز می‌تواند نگرانی در مورد پولشویی از این طریق را برطرف کند.

وی می‌افزاید: اما اقداماتی از این دست باعث کاهش اقبال به استفاده از ارز رمزها می‌شود. زیرا علت اصلی اقبال به این خدمات بهره‌گیری از خدمات مالی بوده که آزادانه و بدون دخالت و کسب سود از سوی بانک‌ها در دسترس همگان باشند.
کد مطلب: 64675
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام