کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تاخیر 60 روزه در ارسال روترها به دلیل مشکل جهانی کمبود پردازنده

سايت خبری ايتنا , 24 فروردين 1400 ساعت 22:18

ایتنا- به نظر می‌رسد که مشکل جهانی کمبود پردازنده‌ها موجب شده است که تامین سفارش روترهای جدید اپراتورهای اینترنت تا 60 هفته به تعویق بیفتد.


به نظر می‌رسد که مشکل جهانی کمبود پردازنده‌ها موجب شده است که تامین سفارش روترهای جدید اپراتورهای اینترنت تا 60 هفته به تعویق بیفتد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  techspot، به نظر می‌رسد که تامین کنندگان پهنای باند هم به صورت بالقوه قربانی کمبود جهانی پردازنده شده اند. گزارش‌های به دست آمده خبر از آن دارند که احتمالا مدت زمان انتظار برای تامین سفارش‌های روترهای جدید دو برابر شده و به 60 هفته برسد.
 
مشکل کمبود روتر در جهان در بدترین زمان ممکن اتفاق افتاده است. چرا که این روزها که به بسیاری از کارمندان به خاطر همه گیری ویروس کرونا از خانه کار می‌کنند و به ارتباط اینترنت پایدار خانه نیازمند شده اند. اطلاعات به دست آمده از بلومبرگ حاکی از آن است که کارشناسان این حوزه مدعی شده اند که زمان انتظار اپراتورها برای دریافت سفارش روترهای جدید دو برابر شده است.
 
شایان ذکر است که ذخیره روترهای موجود در انبار اپراتور‌ها هنوز تمام نشده است. با این حال کارستن گویک به عنوان رییس بخش اروپایی کمپانی تولید روترهای زایکسل مدعی شده است که کمپانی‌ها چندین بار تا مرز اتمام موجودی روترها پیش رفته اند و این اتفاق هنوز هم ممکن است به وقوع بپیوندد. 
 

 
 همه گیری ویروس کرونا و افزایش تقاضا برای دورکاری از چند جهت فشار را بر تامین کنندگان سرویس اینترنت بیشتر کرده است. هنوز هم مشخص پوشش پهنای باند برای بسیاری از افراد به قوت خود باقی است و سرعت اینترنت شمار زیادی از خانه‌های آمریکا قابل قبول نیست. در عین حال کمبود روتر‌ها می‌تواند این مشکلات را دو چندان کند.
 
باید به خاطر داشت که حتی روترهایی که در حال حاضر تولید شده اند نیز نمی توانند برای اپراتورها اطمینان خاطر ایجاد کنند چرا که ماه گذشته شماری از روترهای زایکسل به دلیل بسته شدن اتفاقی کانال سوئز به مقصد نرسیدند و همین امر مشکل تامین بازار را بیش از پیش افزایش داد.
 
کمبود پردازنده‌ها علاوه بر تامین کنندگان اینترنت، کمپانی‌های بزرگ دیگری از قبیل کوالکام و اپل را نیز با مشکل مواجه کرده است. تحلیل‌ها در این رابطه حاکی از آن هستند که زنجیره تامین محصولات در سال‌های 2022 و 2023 با مشکل مواجه خواهد شد.
 


کد مطلب: 64669

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/64669/تاخیر-60-روزه-ارسال-روترها-دلیل-مشکل-جهانی-کمبود-پردازنده

ايتنا
  https://www.itna.ir