۰
plusresetminus
شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۴:۱۳

نرم‌افزار گوگل وای.فای به نفع گوگل هوم تعطیل خواهد شد

ایتنا- گوگل تصمیم دارد که با تعطیل کردن نرم‌افزار گوگل وای‌فای کاربران روترهای خود را به استفاده از نرم‌افزار جدیدتر گوگل هوم سوق بدهد.
نرم‌افزار گوگل وای.فای به نفع گوگل هوم تعطیل خواهد شد
گوگل تصمیم دارد که با تعطیل کردن نرم‌افزار گوگل وای.فای کاربران روترهای خود را به استفاده از نرم‌افزار جدیدتر گوگل هوم سوق بدهد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  androidcentral، بالاخره گوگل قدم نهایی را در مهاجرت دادن کاربران از گوگل وای.فای به گوگل هوم برداشت. این کمپانی در ایمیلی که برای کاربران گوگل وای.فای ارسال کرده، اظهار داشته است که به زودی نرم‌افزاری که برای نظارت و کنترل شبکه‌های گوگل وای.فای استفاده می‌شد را تعطیل خواهد کرد.
 
 به این ترتیب کاربران این نرم‌افزار مانند کاربران نست وای.فای می‌بایست شبکه‌های خود را به نرم‌افزار گوگل هوم انتقال بدهند. این کمپانی اظهار داشته است که این اقدام برای مشتریان گوگل وای.فای مزایای زیادی دارد و آنها از این طریق می‌توانند اولویت پهنای باند را به کاربری‌های خاصی اختصاص بدهند.
 
گوگل در این رابطه اظهار کرده است که:« ما در سال گذشته بر رسیدگی به درخواست‌های واقعی مشتری برای وای.فای در خانه متمرکز شده ایم. به هنگام مهاجرت، ویژگی هایی مانند کنفرانس ویدیویی بهبود یافته در گوگل میت و زوم دریافت خواهید کرد.» علاوه بر این کاربران می‌توانند از این پس از اتصال دستگاه‌های جدید به شبکه خود از طریق اعلان ارسال شده از سوی گوگل هوم مطلع شوند و نیز مشکلات مرتبط با سرعت کم اینترنت را با پیشنهادهایی از جانب این کمپانی برطرف کنند.
 
 
 
البته انتظار به سرانجام رساندن این تغییر بزرگ چندان دور از ذهن نبود. وای.فای نست در سال 2019 برای جایگزیمی با گوگل وای.فای عرضه شد و از آن زمان تا کنون به عنوان یکی از بهترین شبکه روترهای وای.فای بازار شناخته شد. دارندگان سیستم شبکه جدید به جای استفاده از برنامه قدیمی وای.فای، شبکه‌های خود را با استفاده از برنامه گوگل هوم پیکربندی می‌کنند.
 
از آن زمان گوگل دو برنامه را به طور همزمان برای کاربران وای.فای خود اجرا می‌کند. با این حال صبر گوگل در انجام این کار به پایان رسیده است و کاربران گوگل وای.فای از 25 مه به بعد تنها می‌توانند حالت شبکه و دستگاه‌های متصل را در این نرم‌افزار مشاهده کنند.
 
گوگل برای فرایند مهاجرت کاربران به نرم‌افزار گوگل هوم قدم هایی را تعریف کرده است اما باید در نظر داشت که دستگاه‌های وای.فای می‌بایست در این فرایند مجددا نام گذاری شده و دسترسی‌های ادمین نیز باید ریست شود.
 
کد مطلب: 64667
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام