۰
plusresetminus
دوشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۷

امکان جست‌وجوی کلی دستگاه به اندروید 12 اضافه خواهد شد

ایتنا- توسعه دهندگان موفق به کشف API جدیدی در نسخه پیش نمایش اندروید 12 شده اند که کاربران با استفاده از آن می‌توانند نرم‌افزار در لانچر خود به جستجوی کلی دستگاه بپردازند.
امکان جست‌وجوی کلی دستگاه به اندروید 12 اضافه خواهد شد
توسعه دهندگان نرم‌افزاری به تازگی موفق به کشف API جدیدی در نسخه پیش نمایش نسخه 12 سیستم عامل اندروید شده‌اند که کاربران با استفاده از آن می‌توانند نرم‌افزار در لانچر خود به جست‌وجوی کلی دستگاه بپردازند.
 
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل ازوب‌سایت خبری تحلیلی xda-developers، گوگل ماه گذشته دومین پیش نمایش توسعه دهنده اندروید 12 را عرضه کرد و با این کار توضیحی اجمالی در رابطه با قابلیت‌های آینده این سیستم عامل ارائه کرد.
در میان این‌ها ویجت جست‌وجوی جدیدی برای پیکسل لانچر وجود دارد که کاربران با استفاده از آن می‌توانند نرم‌افزارها، مخاطبان، تنظیمات و ... را روی دستگاه خود جست‌وجو کنند. با این حال به نظر می‌رسد که این قابلیت به پیکسل لانجر اندروید 12 محدود نشده است.
 
توسعه دهنده‌های نیاگارا لانچر (یک نرم‌افزار سوم شخص محبوب برای جایگزینی هوم اسکرین)  همچنین شواهدی را در مستندات پیش نمایش اندروید 12 پیدا کرده‌اند که حاکی از آن است که گوگل تصمیم دارد تا در این نسخه از سیستم عامل موبایل خود API جست‌وجوی دستگاه جدیدی را جایگزین کند که لانچر‌های سوم شخص با استفاده از آن بتوانند قابلیت جست‌ؤجوی کلی را برای نرم‌افزار خود ارائه کنند.
 
 
 
علاوه بر این، توییت‌های مرتبط با این موضوع حاکی از آن هستند که قابلیت یاد شده موجب می‌شود که لانچر‌های سوم شخص بتوانند به فهرست متمرکز AppSearch که توسط سیستم حفظ می‌شود، دسترسی داشته باشند.
گفته می‌شود این قابلیت در نهایت جایگزینی محلی برای نرم افزارهای جست‌وجوی کلی دستگاه نظیر Sesame است.
 
کاربران با استفاده از ویژگی یاد شده می‌توانند در لحظه تمامی اطلاعات روی دستگاه خود را جست‌ؤجو کنند. اگرچه هنوز اطلاعات جدیدی در رابطه با یکپارچگی چنین قابلیت در اندروید 12 وجود ندارد اما انتظار می‌رود که اطلاعات تکمیلی در رابطه با آن در پیش نمایش‌های بعدی اندروید 12 برای توسعه دهندگان وجود داشته باشد.
 
شایان ذکر است که وان پلاس در حال حاضر چنین قابلیت جست‌ؤجوی کلی را روی نرم‌افزار لانچر محلی خود به کاربران ارائه می‌کند. با  این حال این قابلیت به مکان‌های خاصی محدود شده است. با این حال با عرضه API جست‌وجوی دستگاه در اندروید 12 انتظار می‌رود که این قابلیت به سایر مکان‌ها نیز راه پیدا کند.
کد مطلب: 64620
برچسب ها: جستجو گوگل
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام