۰
plusresetminus
شنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۳۲

عزم آمریکا برای مبارزه با باج‌فزار

ایتنا - وزیر امنیت داخلی آمریکا اعلام کرد مقابله با باج‌افزار، اولویت اصلی این کشور خواهد بود.
عزم آمریکا برای مبارزه با باج‌فزار


باج افزار فایل‌ها و شبکه‌ها را گروگان می گیرد تا زمانی که پولی پرداخت شود. این تهدید با حرفه ای تر شدن خلافکاران سایبری که به انتشار باج افزارها می پردازند، به صدر اولویتهای امنیتی آمریکا صعود کرده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، الخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخلی آمریکا در وب کستی اظهار کرد: باج افزار به نوع برجسته فعالیت سایبری مخرب تبدیل شده و به عنوان یکی از چندین اولویت اصلی این وزارتخانه که باید در فضای آنلاین با آنها مقابله شود، رده بندی شده است.

وی گفت: بسیاری از عاملان باج افزارها در حوزه های قضایی که برخورد جدی با جرایم سایبری ندارند، فعالیت می کنند و وزارت امنیت داخلی آمریکا تلاش خواهد کرد دولتها را به دلیل عدم استفاده کامل از اختیاراتشان برای متوقف کردن این مجرمان، پاسخگو کند. مایورکاس گفت: دولت نه تنها به دنبال برخورد با توزیع کنندگان باج افزار است بلکه در تلاش است با بازارهای فروش باج افزارها مقابله کند.

بر اساس گزارش رویترز، وزیر امنیت داخلی آمریکا در این باره صریح نبود اما یک مقام وزارت امنیت داخلی آمریکا گفت: اشاره وی به گروههایی بوده که به خلافکاران سایبری کمک می کنند عملیاتهای مجرمانه خود را اجرا کنند.

در این بین، منابع آگاه خبر دادند گروهی از هکرها برند پوشاک مردانه گران قیمت بوجی میلانوی ایتالیا را هدف حمله باج افزاری قرار دادند. این شرکت تایید کرد که قربانی حمله سایبری بوده و تحقیقات درباره این واقعه در جریان است. با این حال سخنگوی بوجی میلانو گفت: تصور نمی رود این حمله تاثیر قابل توجهی داشته و این شرکت سرگرم همکاری با مقامات است.

گروه هکری به نام رگناروک در وبلاگ دارک وب خود اعلام کرد سرورهای بوجی میلانو را هدف قرار داده و حدود ۴۰ گیگابایت اطلاعات این شرکت شامل فایلهای منابع انسانی نظیر اطلاعات حقوق را به سرقت برده است.

اف بی آی برآورد کرده که حداقل ۱۴۴.۳۵ میلیون دلار بیت کوین در فاصله سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۹ به عنوان باج به هکرها پرداخت شده است.
کد مطلب: 64564
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام