کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مشکلات کمبود تراشه گریبان هیوندای را هم گرفت

11 فروردين 1400 ساعت 0:26

ایتنا - هیوندای تا این اواخر یکی از خودروسازانی بود که چندان با مشکل کمبود تراشه روبرو نشده بود زیرا برخلاف همتایانش، موجودی بالایی از تراشه داشت.



شرکت خودروسازی هیوندای موتور اعلام کرد به دلیل کمبو تراشه و مشکلات تامین قطعه، از هفتم تا ۱۴ آوریل تولید کارخانه اولسان شماره ۱ در کره جنوبی موقتا متوقف خواهد شد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، شرکت هیوندای در بیانیه‌ای اعلام کرد ما به دقت اوضاع را زیرنظر داریم تا تدابیر فوری و ضروری را اتخاذ کنیم. مشکل تامین قطعه شامل سیستمهای دوربین دید جلو برای شاسی بلند Kona و ماژورهای پاور الکتریک IONIQ5 است.

این کارخانه سالانه ۳۱۱ هزار دستگاه خودرو شامل شاسی بلند Kona و IONIQ5 تولید می‌کند.

هیوندای تا این اواخر یکی از خودروسازانی بود که چندان با مشکل کمبود تراشه روبرو نشده بود زیرا برخلاف همتایانش، موجودی بالایی از تراشه داشت.

شرکتهای هوندا موتور و جنرال موتورز هفته گذشته با اشاره به کمبود تراشه به عنوان یکی از دلایل خود، اعلام کردند تعلیق تولید در کارخانه‌های آمریکای شمالی در هفته‌های آینده ادامه خواهد داشت.

بر اساس گزارش رویترز، عوامل مختلف نظیر تعطیلی کارخانه‌ها، رونق تقاضا برای لپ تاپها و تبلت‌ها و تحریمهای آمریکا علیه شرکتهای فناوری چینی باعث کمبود تراشه در دسامبر شد. این کمبود در ابتدا به صنعت خودروسازی متمرکز بود اما اکنون بخشهای مختلفی از محصولات الکترونیکی مصرفی نظیر تلفنهای هوشمند را دربرگرفته است.


کد مطلب: 64557

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/64557/مشکلات-کمبود-تراشه-گریبان-هیوندای-هم-گرفت

ايتنا
  https://www.itna.ir