کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اتهام جدید علیه فیس‌بوک در ونزوئلا

9 فروردين 1400 ساعت 17:44

ایتنا - روز گذشته دولت ونزوئلا فیس‌بوک را به تمامیت خواهی دیجیتالی متهم کرد زیرا حساب کاربری نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا را به دلیل نقض قوانین پلتفرم و انتشار اخبار جعلی درباره کووید ۱۹ تعلیق کرد.



پس از تعلیق ۳۰ روزه حساب کاربری رئیس جمهور ونزوئلا در فیس‌بوک، دولت این کشور این شبکه اجتماعی را به تمامیت خواهی دیجیتالی متهم کرد.

به گزارش ایتنا از مهر، روز گذشته دولت ونزوئلا فیس‌بوک را به تمامیت خواهی دیجیتالی متهم کرد زیرا حساب کاربری نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا را به دلیل نقض قوانین پلتفرم و انتشار اخبار جعلی درباره کووید ۱۹ تعلیق کرد.

طبق بیانیه فیس‌بوک به این خبرگزاری، شبکه اجتماعی مجبور شده ویدئویی را حذف کند که در آن مادورو یک درمان تولید ونزوئلا به نام Carvativir را تبلیغ و بدون هیچ شواهد مستدلی ادعا می‌کند قادر به درمان ویروس کرونا است.

این پلتفرم اعلام کرد از دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت پیروی می‌کند که طبق آن هیچ دارویی برای درمان ویروس کرونا وجود ندارد. در پی این امر وزیر اطلاعات ونزوئلا در بیانیه‌ای اعلام کرد فیس بوک محتوایی را حذف کرده که برای مقابله با همه گیری ارائه شده است. در بخش دیگری از بیانیه آمده است: ما شاهد تمامیت خواهی دیجیتالی شرکت‌های فراملی هستیم که می‌خواهند قوانین خود را بر کشورهای مختلف تحمیل کنند.

فیس‌بوک از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است.

پزشکان ونزوئلایی هشدار داده‌اند تأثیر داروی کارواتیویر روی ویروس کرونا هنوز ثابت نشده است. این دارو از گیاه آویشن تولید شده که قرن‌ها در درمان‌های سنتی استفاده می شده است.


کد مطلب: 64548

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/64548/اتهام-جدید-علیه-فیس-بوک-ونزوئلا

ايتنا
  https://www.itna.ir