کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شیائومی خودروی برقی می‌سازد

سايت خبری ايتنا , 9 فروردين 1400 ساعت 19:15

ایتنا- شیائومی تصمیم دارد که در آینده‌ای نه چندان دور به بازار خودروهای برقی وارد شود و احتمالا اولین محصول خود را نیز در سال 2023 به بازار روانه خواهد کرد.


شرکت شیائومی تصمیم دارد که در آینده‌ای نه چندان دور به بازار خودروهای برقی وارد شود و احتمالا اولین محصول خود را نیز در سال 2023 به بازار روانه خواهد کرد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، اپل چندی پیش اعلام کرد که قصد دارد تا در آینده‌ای نه چندان دور وارد بازار تولید خودروهای برقی شود، اما به نظر می‌رسد که این کمپانی، تنها تولید کننده همراه‌های هوشمند نیست که قصد ورود به بازار خودروهای برقی را دارد.
 
گزارش‌های به دست آمده حاکی از آن است که کمپانی شیائومی نیز تصمیم دارد تا خودروی برقی جدیدی را برای عرضه به بازار جهانی تولید کند.
جزئیاتی از ویژگی‌های  این خودروها هنوز مشخص نشده است، اما به نظر می‌رسد که شیائومی تصمیم دارد تا آنها را با سایر محصولات یکپارچه کرده و در کارخانه‌ای از خودروساز معروف چینی "گریت وال" تولید کند.
 
گفته می‌شود که اولین مدل خودروهای برقی شیائومی در سال 2023 به بازار عرضه خواهد شد.
همچنین شایعات به دست آمده حاکی از آن است که شیائومی در طی هفته آینده این تصمیم خود را به صورت رسمی به همه اعلام خواهد کرد. با این حال هر دو کمپانی شیائومی و گریت وال از پاسخ به سوالات مرتبط خودداری کرده اند.
 

 خودوری برقی شیائومی
 
البته منطق پشت این تصمیم ساده است: شیائومی احتمالا خط تولید خود را متنوع‌تر و انعطاف‌پذیر‌تر خواهد کرد.
این کمپانی به عنون یکی از بزرگ‌ترین برند‌های چینی، تصمیم خود را بر کسب حداقل سود گذاشته است و همین امر موجب شده است که این کمپانی در برابر وقوع مشکلات کوتاه مدتی از قبیل کمبود تراشه‌های تلفن همراه شکننده‌تر باشد.
به این ترتیب ورود به بازار خودروهای برقی موجب می‌شود که شیائومی به منبع درآمد مطمئن‌تری برسد.
 
البته مشکل اینجاست که شیائومی در اجرایی کردن این ایده تنها نیست و علاوه بر اپل، هواوی نیز ساخت خودروهای برقی را در نظر دارد.
همچنین کمپانی تحقیقاتی بایدو هم در حال حاضر از برنامه‌های خود برای ساخت یک خودروی برقی رونمایی کرده است.

ایده ورود کمپانی‌های فناوری به بازار خودروهای برقی این روزها بسیار پیشتازانه به نظر می‌رسد، اما در طی سال‌های آینده احتمالا به عنوان یک واقعیت در بین عموم مردم جا بیفتد.
 
در این میان به نظر می‌رسد که شیائومی برای موفقیت خود روی اکوسیستم متنوع خود حساب باز کرده است. این کمپانی در شمار زیادی از بازار‌ها از تلفن همراه هوشمند گرفته تا تلویزیون هوشمند و حتی پلوپز به شهرت ویژه‌ای رسیده است. همین امر موجب می‌شود که بسیاری از کاربران بتوانند به خودروی برقی ساخت این کمپانی نیز اعتماد کنند.
 


کد مطلب: 64547

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/64547/شیائومی-خودروی-برقی-می-سازد

ايتنا
  https://www.itna.ir