کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

طرح مفهومی گوشی-تبلت تی‌سی‌ال که هم تا می‌شود و هم رول می‌شود

سايت خبری ايتنا , 10 فروردين 1400 ساعت 6:30

ایتنا - این دستگاه که قرار است در آوریل رونمایی شود، ترکیبی از گوشی تاشوی TCL DragonHinge و یک نمایشگر رول‌شونده است.


کمپانی TCL در حال کار بر روی یک هیبرید تاشو و رول‌شو است که ترکیبی از دو روند بزرگ جالب‌توجه کنونی در طراحی اسمارتفون در حال حاضر به شمار می‌رود. این شرکت - که خودش تولیدکننده نمایشگر است و از اوائل سال 2020 عرضه دستگاههای اندرویدی با برند خودش را آغاز کرد – مدتیست سرگرم ساخت پنلهای اولد تاشو و انعطاف‌پذیر بوده است، هرچند که این دستگاه مفهومی جدید به شکلی که تاکنون نظیر آن دیده نشده بود این دو قابلیت را با هم در خود خواهد داشت.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، حدود دو ماه پیش تی‌سی‌ال برخی از طراحی‌های نمونه‌ای که در حال توسعه آنها بوده است را رونمایی کرد. این نمونه شامل یک تبلت تاشوی دوبل بود که دو لولا داشت و مثل یک ساز ارغنون دستی از حالت یک گوشی حجیم به یک تبلت نسبتا بزرگ، و همچنین یک دستگاه لغزنده با یک صفحه رول‌شونده که از پهلو باز می‌شود، تبدیل می‌شد.
 
تی‌سی‌ال در آن زمان گفت که این طراحی‌های مفهومی تجربیاتی در تکنولوژی نمایشگر و فرم‌فکتور بودند.   
همچنین در نمایشگاه CES 2021 یک ورژن پیشرفته‌تر از این طراحی رول‌شونده در کنار یک ورژن در مقیاس تبلت رونمایی شد که قابل باز شدن بود تا به چیزی شبیه یک تلویزیون کوچک تبدیل شود.
 


اکنون ترسیمات و رندرهای جدید از نسخه دیگری از آنچه TCL در حال کار بر روی آن بوده ارائه شده است. این دستگاه – که قرار است در آوریل رونمایی شود – ترکیبی از گوشی تاشوی TCL DragonHinge و یک نمایشگر رول‌شونده است. در نتیجه، این ابزار به طور بالقوه می‌تواند تجربه یک تبلت بزرگ را بدون فرم‌فکتور بیش از حد ضخیم از نمونه اولیه تاشوی دوبل قبلی این شرکت ارائه کند.
 
دستگاه‌های ساخت تی‌سی‌ال به ارزان‌قیمت بودن معروفند، ولی یک گوشی تاشو-رول‌شو بی‌تردید قیمت بالایی خواهد داشت. در مقام قیاس، گلکسی زد فولد 2 سامسونگ (که دستگاه گوشی/تبلت نسل دوم این شرکت کره‌ای است) هم‌اکنون با قیمت 1800 دلاری به بازار عرضه شده است، که البته در زمان رونمایی قیمت آن 2000 دلار بود.
 
 


کد مطلب: 64545

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/64545/طرح-مفهومی-گوشی-تبلت-تی-سی-ال-هم-می-شود-رول

ايتنا
  https://www.itna.ir