کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

احتمال افزایش قیمت گوشی‌های شیائومی به خاطر کمبود تراشه

سايت خبری ايتنا , 11 فروردين 1400 ساعت 2:05

ایتنا - شیائومی با محدودیت‌های جدید مصوب آمریکا مواجه شده که شرکت‌های آمریکایی را از سرمایه‌گذاری در این غول تکنولوژی چینی محروم کرده است. البته این فرمان در ماه جاری میلادی توسط یک قاضی منطقه‌ای ایالات متحده لغو شد ولی این به هیچ عنوان به معنای پایان مشکلات پیش روی شیائومی نیست.


گوشی‌های شیائومی، از جمله ساب‌برند محبوب آن ردمی، با وجود غیبت در بازار آمریکا به خاطر قیمت پایین تراشه‌هایشان با وجود عملکرد نزدیک به پرچمدارها محبوب و رشک‌انگیز بوده‌اند. البته قیمت این گوشی‌ها همراستا با سایر اسمارتفون‌ها افزایش یافته است ولی گوشی‌های Mi و ردمی به طرز قابل توجهی ارزان‌تر از همتایانشان بوده‌اند. با این حال این وضعیت ممکن است خیلی دوامی نداشته باشد، نه صرفا به خاطر افزایش قیمت قطعات بلکه به ویژه به خاطر کمبود عرضه تراشه (چیپ) در سطح جهان. دلیل اخیرالذکر سناریوی مطرح شده توسط وانگ ژیانگ رییس شیائومی در یک جلسه توجیهی اخیر این شرکت است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، با وجود افزایش قیمت این تراشه‌های بسیار مهم به علت کمبود عرضه و تقاضای بالا، اما ممکن است که بتواند در برابر افزایش قیمت اسمارتفون‌هایش مقاومت کند، چرا که وانگ همچنان بر این باور است که وضعیت شرکتش قابل قبول است، حداقل فعلا.
 


این در حالیست که شیائومی با محدودیت‌های جدید مصوب ایالات متحده مواجه شده که شرکت‌های آمریکایی را از سرمایه‌گذاری در این غول تکنولوژی چینی محروم کرده است. البته این فرمان در ماه جاری میلادی توسط یک قاضی منطقه‌ای ایالات متحده لغو شد ولی این به هیچ عنوان به معنای پایان مشکلات پیش روی شیائومی نیست.
 
این شرکت تنها OEMی نیست که با این کمبود تراشه مواجه شده است، به ویژه در زمانی که این کمبود خود کوالکام را نیز متاثر کرده است. مشخصا مودم‌های 5G این تولیدکننده تراشه با مشکل تعطیل شدن کارخانه تولیدی سامسونگ در آمریکا مواجه شده است و این، به نوبه خود، بر قابلیتش در اجابت تقاضای تامین تراشه از سوی تولیدکنندگان اسمارتفون تاثیرگذار بوده است.
 


کد مطلب: 64542

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/64542/احتمال-افزایش-قیمت-گوشی-های-شیائومی-خاطر-کمبود-تراشه

ايتنا
  https://www.itna.ir