کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

توسط یک نجات‌یافته از سرطان:

نرم‌افزاری برای کمک به بیماران مبتلا به سرطان

سايت خبری ايتنا , 9 فروردين 1400 ساعت 3:45

ایتنا- فرد 27 ساله‌ای که دوبار به سرطان مبتلا شده بود با آگاهی از تجربه تنهایی به عنوان بزرگ‌ترین مشکل جوانان در این دوران به ساخت نرم افزاری روی آورد که می‌تواند این مشکل را حل کند.


فرد 27 ساله‌ای که دوبار به سرطان مبتلا شده بود با آگاهی از تجربه تنهایی به عنوان بزرگ‌ترین مشکل جوانان در این دوران به ساخت نرم افزاری روی آورد که می‌تواند این مشکل را حل کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  metro، جوانی که دوبار از سرطان نجات یافته است به تازگی نرم افزاری طراحی کرده که با استفاده از آن می‌توان با مشکل تنهایی در بین جوانان مبتلا به سرطان مبارزه کرد. اون که برد گوجر نام دارد اظهار داشته است که در هر دو تجربه‌اش از سرطان، تنهایی یکی از بزرگ‌ترین مشکلات او بوده است.
 
او در این رابطه گفت:« زمانی که سرطانم دوباره در سال 2017 عود کرد، مجبور بودم زندگی‌ام در لندن را ترک کنم و به یورکشایر بیایم و کنار والدینم باشم. از آنجایی که قبلا هم سرطان را تجربه کرده بودم، آمادگی مواجه دوباره با آن را نداشتم. برای بار دوم نیز فهمیدم که فرایند درمان سرطان تا چه حد می‌تواند تنهایی زا باشد.»
 
برد در ادامه یاد آور شد که بزرگ شدن به عنوان یک نوجوان درگیر با سرطان در یک منطقه روستایی موجب شد که تنهایی بزرگ‌ترین بخش زندگی‌اش باشد. او در این باره گفت:« من خوش شانس بودم که توانستم گروهی از دوستانی که مبتلا به سرطان بوده و تجربه شان را با هم به اشتراک می‌گذاشتند ایجاد کنم اما این گروه را زمانی یافتم که دومین دوره درمانم تمام شده بود.»
 

 
 
یک نظرسنجی ملی در انگلستان کشف کرد که 80 درصد از جوانانی که با بیماری طولانی مدت و ناتوانی درگیر بوده اند، تنهایی را به عنوان یک مشکل بزرگ گزارش داده اند. در این میان جوانانی که سرطان را تجربه کرده اند نسبت به سایر گروه‌های سنی نرخ بالاتری از تنهایی را گزارش کرده بودند.
 
برد با آگاهی از این واقعیت و تجربه کار با گروه هایی نظیر Teenager Cancer Trust، NHS England و سازمان ملل موفق به ساخت نرم افزاری شد که جوانان با استفاده از آن می‌توانند با حس تنهایی خود مبارزه کرده و با یکدیگر در ارتباط باشند. این نرم‌افزار هم اکنون 1000 کاربر دارد.
 
دوران ایزوله شدن در بیمارستان و انتظار برای انجام پیوند مغز استخوان در سال 2018 سرآغاز الهام ساخت این نرم‌افزار به برد بود. هدف او از ساخت این نرم‌افزار تغییر رویه ارتباط افراد مبتلا به سرطان و مبارزه با تنهایی در طی انجام فرایند درمانی است. او اعلام کرده است که جوانان مبتلا به سرطان به پشتیبانی بیشتری نیاز دارند و در همین راستا با سازمان هایی ارتباط برقرار کرده اند که می‌توانند به جوانان مبتلا به سرطان کمک کنند.
 
برد اظهار داشته است که این نرم‌افزار که Alike نام دارد، تنها آغاز یک سفر طولانی است. او قصد دارد که این نرم‌افزار را به جایی تبدیل کند که در آن افراد مبتلا به سرطان و همچنین مراقبت کنندگان از آنها بتوانند با به اشتراک گذاری تجارب و برقراری ارتباط با یکدیگر با حس تنهایی خود مبارزه کنند.
 


کد مطلب: 64536

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/64536/نرم-افزاری-کمک-بیماران-مبتلا-سرطان

ايتنا
  https://www.itna.ir