۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۴
یک گام دیگر به سوی عرضه نسخه پایدار اج برای لینوکس:

عرضه بهینه سازی و به‌روزرسانی ویژه مایکروسافت اج برای لینوکس

ایتنا- مایکروسافت اج در حال حاضر به عنوان یک مرورگر پایدار بر روی سیستم‌های عامل مک و ویندوز فعال است ولی به نظر می‌رسد که نسخه لینوکس این مرورگر چندان مد نظر سازندگان آن نبوده و تنها یک پیش‌نمایش از ان به کاربران این سیستم عامل متن باز ارائه شده است.
عرضه بهینه سازی و به‌روزرسانی ویژه مایکروسافت اج برای لینوکس
نرم‌افزار مرورگر مایکروسافت اج متعلق به شرکت مایکروسافت، در حال حاضر به عنوان یک مرورگر پایدار بر روی سیستم‌های عامل مختلفی چون مک و ویندوز فعال است، ولی به نظر می‌رسد که نسخه لینوکس این مرورگر چندان با هدف مد نظر سازندگان آن مطابق نبوده است، و در نتیجه تنها یک پیش‌نمایش از آن به کاربران این سیستم عامل متن باز ارائه شده است که راضی کننده نیست.
 
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری softpedia، این در حالیست که از سوی دیگر مرورگر اج برای لینوکس بر خلاف سایر نسخه‌ها سرعت پیشرفت بسیار بالاتری دارد و در هفته‌ای که گذشت مایکروسافت اعلام کرد که کاربران لینوکس می‌توانند مواردی مانند سینک کردن موارد دلخواه خود در مرورگر را در نسخه لینوکس نیز در دسترس داشته باشند.
 
البته طبعا برای دسترسی به این قابلیت جدید، باید به یک حساب مایکروسافت لاگین کرده باشید، ولی علاوه بر آن، همچنین برای دسترسی به قابلیت‌های جدید مربوط به سیستم خود باید یک امضای MSA را در قالب فلگ در اختیار داشته باشید.
 
کمپانی مایکروسافت در بیانیه‌ای رسمی در این باره نوشته است: «نرم‌افزار مایکروسافت اج برای سیستم عامل لینوکس در حال حاضر قابلیت لاگین کردن به حساب مایکروسافت و سینک کردن اطلاعاتی مانند سایت‌های مورد علاقه (بوک‌مارک‌ها)، رمزهای عبور، افزونه‌ها و موارد دیگر را نیز در خود جای داده است. ما علاقه‌مند به دریافت بازخورد شما در باره تجربه کار کردن با این نسخه از مرورگر هستیم.»
 
 
 
البته هنوز از پاسخ به درخواست قدیمی کاربران لینوکس یعنی پشتیبانی این مرورگر از حساب‌های AAD خبری نیست؛ با این حال خبر خوشحال کننده این است که وقتی که شما اطلاعات حساب کاربری مایکروسافت خود را وارد نموده و لاگین کنید، قادر خواهید بود امکانات مربوط به سینک کردن اطلاعات خود را با جزئیات بیشتری مدیریت کنید.
 
به این ترتیب به نظر می‌رسد که به زودی شاهد عرضه نسخه جدید و کاملا پایدار این مرورگر برای لینوکس باشیم و با توجه به تجربه اولیه کار با قابلیت‌های سینک کردن دیتا که تنها چند ثانیه طول می‌کشد، بعید است در این زمینه نیازی به بهینه سازی بیشتر وجود داشته باشد.
 
گفتنی است این قابلیت‌های جدید بر روی نسخه Microsoft Edge Dev 91.0.831.x مرورگر یاد شده بر روی لینوکس قابل دسترسی خواهد بود، ولی هنوز زمان بندی و نسخه برنامه‌ریزی شده‌ای برای نسخه نهایی پایدار در نظر گرفته نشده است.
این نکته به ویژه در بحبوحه رقابت مرورگرهای وب، حائز اهمیت است.
 
کد مطلب: 64532
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام