۰
plusresetminus
چهارشنبه ۴ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۵۶
به گفته پژوهشگران:

داشتن زندگی خالی از استرس، چندان ایدآل نیست

ایتنا - تجربه کردن عوامل استرس‌زای خفیف ممکن است دلپسند نباشند ولی می‌تواند شما را وادار به حل یک مسئله کند، و این در واقع می‌تواند برای کارکرد شناختی خوب باشد، به ویژه در سنین بالا.
داشتن زندگی خالی از استرس، چندان ایدآل نیست
تردیدی در این نیست که استرس می‌تواند تاثیری منفی بر زندگی شما داشته باشد که موجب مشکلات متنوعی، از بی‌خوابی و اضطراب تا مشکلات مزمن‌تر سلامتی شود.
کسانی که زندگی عموما بدون استرسی دارند احساس سلامت دارند و احتمال کمتری دارد که متحمل برخی مشکلات مزمن سلامت شوند. با این حال، یک مطالعه جدید که دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا (Penn State) انجام داده ایراد بزرگی را در زندگی تماما بدون استرس یافته است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، استرس به شکل‌های بسیاری بروز می‌کند، و با اینکه عوامل ایجاد استرس‌های بزرگ برای سلامت شما خوب نیستند، ولی این مطالعه جدید گویای آن است که قرارگیری در معرض عوامل استرس‌زای کوچک روزانه می‌تواند به حفظ قدرت شناختی انسان در بلندمدت کمک کند.
این یافته‌ها مبتنی بر داده‌های برگرفته از 2711 شرکت‌کننده در این مطالعه بود.
 
این مطالعه، با استفاده از یک تست تشخیصی کوتاه و همچنین اطلاعاتی درباره چیزهای مختلف (از فعالیت‌های روزانه تا علائم فیزیکی و خلق و خویی بیماری‌های مزمن)، دریافت که داشتن یک زندگی بدون استرس می‌تواند احتمال تضعیف کارکرد شناختی در فرد را افزایش دهد.
 


بنا بر یافته‌های این تحقیق، اگرچه آن دسته از شرکت‌کنندگانی که زندگی بدون استرسی داشتند با شانس بیشتری، خلق و خوی بهتر و بیماری‌های مزمن کمتری داشتند، ولی قدرت تشخیصی آنها در حدی معادل با 8 سال سالخوردگی کاهش یافته بود.
این محققان خاطرنشان کرده‌اند که استرس در شکل چالش‌ها بروز می‌کند، و این چالش‌ها دارای برخی مزیت‌های شناختی هستند.
 
دیوید ام آلمیدا استاد دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا اینگونه توضیح می‌دهد:
این احتمال وجود دارد که تجربه کردن عوامل استرس‌زا فرصت‌هایی را برای شما فراهم بیاورد که به حل مسئله بپردازید، به عنوان مثال رفع اشکال از کامپیوترتان که ناگهان پیش از یک جلسه مهم که از طریق اپ Zoom قرار بوده برگزار شود خراب شود. از این رو، تجربه کردن این عوامل استرس‌زا هر چند ممکن است دلپسند نباشند ولی آنها می‌توانند شما را وادار به حل یک مسئله کنند، و این در واقع می‌تواند برای کارکرد شناختی خوب باشد، به ویژه در سنین بالا.
 
 
کد مطلب: 64497
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام