کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اینستاگرام مخصوص کودکان زیر 13 سال در دست طراحی است

سايت خبری ايتنا , 30 اسفند 1399 ساعت 22:56

البته این ایده نیز مخالفانی دارد. برخی معتقدند که چنین اقدامی را می‌توان ترغیب مضاعف به استفاده از شبکه‌های اجتماعی دید، به ویژه در یک مرحله فوق‌العاده حساس رشد و شکلگیری شخصیت کودکان.


در بسیاری از بخش‌های جهان، افراد را ناچار به ماندن در خانه یا، حداقل، کاهش تعاملات اجتماعی چهره به چهره کرده است. با اینکه نوجوان‌ها و بزرگسالان برای جبران این نقیصه به شبکه‌های اجتماعی هجوم آورده‌اند، ولی خردسالان، حداقل از جنبه قانونی، از شرکت در چنین مجامع آنلاینی منع شده‌اند.
با این حال، این گروه سنی از سوی بسیاری از شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های آنلاین به عنوان یک بازار بزرگ و به طور بالقوه سودده لحاظ می‌شوند و جای شگفتی نیست که بشنویم شرکت فیس‌بوکی اینستاگرام به دنبال آن است که نسخه‌ای از شبکه خود را اختصاصا برای کاربران بسیار کم و سن سال تهیه کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، در روزهای اخیر اینستاگرام جزئیات آنچه برای حفاظت از کم‌سن و سال‌ترین کاربرانش در برابر کاربران محتوای مضر در حال انجام آن است اعلام کرد، ولی خط مشی‌های آن درباره اینکه چه کسی از جنبه قانونی می‌تواند از این شبکه استفاده کند بدون تغییر می‌ماند.
استفاده افراد کمتر از 13 ساله از اینستاگرام ممنوع است ولی دور نگه داشتن آنها برای این پلتفرم دشوار است، و ابزارهای مناسبی هم برای ارائه محتوای مناسب سنی نداشته است.

  

اینستاگرام برای کودکان

آنچه اینستاگرام به دنبال آن است این است که به جای منع کردن کامل این افراد، نسخه مخصوصی برای کودکان ایجاد کند، مانند آنچه در YouTube Kids و Messenger for Kids دیده‌ایم، تا بدین ترتیب والدین کنترل بیشتری بر ایمنی و حریم خصوصی فرزندانشان، جدای از کنترل‌های نسبتا ضعیفی که برای نسخه بزرگسالان وجود دارد، داشته باشند.
 
البته این ایده نیز مخالفانی دارد. برخی معتقدند که چنین اقدامی را می‌توان ترغیب مضاعف به استفاده از شبکه‌های اجتماعی دید، به ویژه در یک مرحله فوق‌العاده حساس رشد و شکل‌گیری شخصیت کودکان.
همچنین این ریسک وجود دارد که کودکان با اعتیاد به چنین سرویس‌ها و پلتفرم‌هایی پرورش پیدا کنند که البته یک پیروزی برای مالکان این پلتفرم‌هاست، و نه کاربران.
و همچنین موارد متعددی در گذشته مشاهده شده که باگ‌ها و قابلیت‌های ویژه منتج به نقض حریم خصوصی کودکان و چه بسا قوانین مختلف شده است.
 
با همه اینها، اینستاگرام هنوز تاریخ مشخصی برای عرضه چنین پلتفرمی برای خردسالان اعلام نکرده است.
 
 


کد مطلب: 64490

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/64490/اینستاگرام-مخصوص-کودکان-زیر-13-سال-دست-طراحی

ايتنا
  https://www.itna.ir