۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۳

اوکتا برای امن‌سازی پردازش ابری در ایموتا سرمایه‌گذاری می‌کند و با آن شراکت می‌کند

ایتنا - پیوند خوردن این دو شرکت روشن می‌کند انبارها/دریاچه‌های داده‌های ابری کماکان ماندگار خواهند بود، و اینکه امنسازی آنها یک ضرورت سازمانی و تجاری است.
اوکتا برای امن‌سازی پردازش ابری در ایموتا سرمایه‌گذاری می‌کند و با آن شراکت می‌کند
در حالی که پردازش ابری به سرعت در مدیریت فناوری اطلاعات به عنصر اجتناب‌ناپذیر بدل می‌گردد، شرکت‌های گوناگون نیز با ارائه خدمات مختلف در این حوزه، جایگاه ویژه‌ای می‌یابند.
شرکت اوکتا که به خاطر تکنولوژی مدیریت هویت مبتنی بر ابر خود شهرت دارد، به تازگی با شرکت حاکمیت داده‌های اتومات‌شده Immuta شراکتی را آغاز کرد، خبری که دو شرکت مزبور اخیرا اعلام کردند.
Okta Ventures نیز در ایموتا سرمایه‌گذاری کرد، و به تامین بودجه محصول و ابتکارهای مشترک رفتن به بازار پرداخت.    
 
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از ZDNet، پیوند خوردن این دو شرکت روشن می‌کند  که انبارها/دریاچه‌های داده‌های ابری کماکان ماندگار خواهند بود، ضمن اینکه تاکید می‌کند که امن‌سازی آنها یک ضرورت سازمانی و تجاری محسوب می‌گردد.
 
شراکت و هم‌افزایی
گفته شده محورهای این شراکت شامل این موارد می‌شوند:
- یکپارچه‌سازی ایموتا با سیستم مدیریت هویت میان‌دامنه‌ای (SCIM)
- بسط احرازهویت به منابع داده‌های ابری از جمله Snowflake و Databricks (شرکای ایموتا)
- «خط‌مشی‌سازی دینامیک»، که در آن خط‌مشی‌های داده‌های ایموتا می‌تواند از هویت‌های اوکتا اطلاعات کسب کنند
- پیاده‌سازی کنترل دسترسی مبتنی بر شاخصه (ABAC) و امنیت دانه‌ریز کنترل دسترسی مبتنی بر هدف (PBAC)، که در سطح ردیف، ستون یا سلول؛ و حسابرسی/گزارشدهی کار می‌کند، که در آن لاگ‌های حسابرسی و گزارش‌دهی ایموتا را می‌توان با هویت و احرازهویت اوکتا ترکیب کرد.
 
بدین ترتیب، یک نتیجه فعالیت مشترک این دو شرکت باعث ملموس شدن مورد استفاده و الزامات: همپیمانی کووید/مرکز داده‌های جدید (Covid Alliance/Center for New Data)، که تحقیقات کووید-19 را ردیابی می‌کند و خط‌مشی عمومی را شکل می‌دهد می‌گردد.
تسهیل همکاری که «مرکز داده‌های جدید» بر آن متکی است الزام می‌کند که، وقتی دیتاسترهای ترکیبی ایجاد شدند، محققان به آنچه برای آن مجوز کسب کرده‌اند دسترسی داشته باشند. حقوق خط مشیی قابل نقض نیستند، و حکمرانی داده‌ها باید با مکان‌های جغرافیایی محققان تطابق داشته باشد.  
 


الزامات قدیمی، ابعاد جدید
همچنین روشن است که پلتفرم‌های تحلیل داده‌های قدیمی‌تر و متداول در محل برای بارهای کاری در جاهایی که منابع داده‌ها متغیر هستند، حجم داده‌ها بزرگ است، و تناوب به‌روزرسانی‌ها بیش از حد است کفایت نمی‌کنند. از سوی دیگر این واقعیت مهم نیز وجود دارد که سطح دقت و امنیت در این دسته از سیستم‌های قدیمی‌تر قطعا همچنان مورد نیاز است.

و نهایتا ساخت و اداره دریاچه‌ها و انبارهای داده‌های ابری نیاز به این دارد که با تنها یک بار ورود به سیستم بتوان به ابرها، اپلیکیشن‌ها و سرویس‌ها دسترسی پیدا کرد. در حقیقت شراکت اوکتا-ایموتا این دسترسی را امکان‌پذیر می‌سازد.
 
کد مطلب: 64480
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام