۰
plusresetminus
يکشنبه ۱ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۰۰
ادعای جدید گوگل درباره کروم:

نسخه 86 کروم با هدف کاهش حافظه مصرفی و بارگذاری سریع‌تر ساخته شد

ایتنا- گوگل اخیرا در قالب یک پست توضیح داده است که چگونه میزان استفاده از حافظه و نیز سرعت بارگذاری صفحات را در نسخه 86 کروم سریع‌تر کرده است.
نسخه 86 کروم با هدف کاهش حافظه مصرفی و بارگذاری سریع‌تر ساخته شد
گوگل اخیرا در قالب یک پست توضیح داده است که چگونه میزان استفاده از حافظه و نیز سرعت بارگذاری صفحات را در نسخه 86 کروم سریع‌تر کرده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، گوگل به تازگی در پستی که به بلاگ کرومیوم ارسال کرده توضیح داده است که چگونه نسخه 89 کروم استفاده از حافظه و نیز سرعت بارگذاری را در دستگاه‌‌های مجهز به سیستم عامل مک، ویندوز و اندروید بهبود بخشیده است.
 
این غول فناوری اظهار داشته است که این مرورگر هم اکنون در زمینه استفاده و عدم استفاده از حافظه در پلتفرم‌‌های مختلف هوشمند‌تر شده است. برای مثال این مرورگر در حال حاضر حافظه ای که هم اکنون توسط سربرگ باز شده مورد استفاده قرار نمیگیرد را آزاد می‌کند.
 
علاوه بر این، در به روز رسانی یاد شده ردپای حافظه این مرورگر در سربرگ‌‌های پس زمینه باز شده در سیستم عامل مک کوچک‌تر شده است. لازم به ذکر است که این قابلیت پیش از این برای سایر پلتفرم‌‌ها عرضه شده بود. در ادامه میزان استفاده از حافظه در نسخه مک این مرورگر 8 درصد کم‌تر شده و نیز امتیاز Apple Energy Impact آن برای سربرگ‌‌های پس زمینه 65 درصد افزایش داشته است. تمامی این‌‌ها به کاهش دمای دستگاه‌‌های مجهز به سیستم عامل مک می‌انجامد.
 
 
 
همچنین نسخه‌‌های اندروید و ویندوز مرورگر کروم 89 هم اکنون از تخصیص دهنده حافظه پیشرفته گوگل که PartitionAlloc نام دارد، استفاده می‌کند. به لطف این تغییرات پاسخدهی این مرورگر حدود 9 درصد بهتر شده و میزان ذخیره حافظه توسط آن در مرورگرهای ویندوز 22 درصد بهینه‌تر شده است.
 
تیم کروم اظهار داشته است که قابلیت‌‌های جدید این سیستم موجب شده است که نسخه‌‌های عرضه شده برای سیستم عامل اندروید پایدارتر باشند. این کمپانی همچنین با معرفی قابلیت جدیدی به نام Freeze-Dried Tabs آغاز به کار کروم روی اندروید را 13 درصد سریع‌تر کرده است.
 
کروم با استفاده از این قابلیت نسخه ای سبک از سربرگ‌‌های شما را ذخیره می‌کند که همچنان قابل اسکرول و زوم کردن هستند و لینک‌‌ها نیز در این نسخه‌‌ها قابل کلیک کردن اند. این سربرگ‌‌ها که شباهت زیادی به اسکرین شات دارند زمانی که وارد کروم می‌شوید برایتان ظاهر می‌شوند و البته به صورت همزمان سربرگ‌‌های اصلی نیز در پس زمینه بارگذاری می‌شوند.
 
کد مطلب: 64466
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام