۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۱۸

سهولت دسترسی روشندلان به پورتال وزارت ارتباطات

ایتنا - رییس مرکز فناوری اطلاعات: بر اساس استانداردهایی که حوزه‌ دسترس‌پذیری فضای مجازی برای ارائه‌کنندگان سرویس‌های اینترنتی لحاظ کرده، تمامی پورتال‌ها را می‌توان به گونه‌ای طراحی کرد که برای روشندلان نیز قابل استفاده باشد.
سهولت دسترسی روشندلان به پورتال وزارت ارتباطات

رییس مرکز فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از دسترس‌پذیر شدن پورتال وزارت ارتباطات برای روشندلان خبر داد و گفت: از این پس روشندلان و کم‌بینایان می‌توانند به راحتی با صفحه‌خوان‌های ویژه‌ خود از خدمات این پورتال استفاده کنند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، پیشرفت فناوری، زندگی در دنیای امروز را بسیار آسان‌تر کرده است. در سال‌های اخیر، فناوری‌های پیشرفته به منظور افزایش توانمندی‌های انسان و برطرف کردن نواقص و کمبودهای انسانی به کار گرفته می‌شود و در این میان فناوری‌های بسیاری ساخته شده که می‌تواند تجربه فعالیت عادی را برای نابینایان و کم بینایان فراهم آورد.

پیش از این، امیر ناظمی- رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران، در خصوص نقش استفاده از فناوری‌های جدید در ایجاد دسترس‌پذیری اظهار کرده بود: وقتی از دسترس‌پذیری صحبت به میان می‌آید، بدین معناست که افراد با نیازمندی‌های خاص بتوانند از امکاناتی که به طور عمومی فراهم شده ‌است، استفاده کنند.

وی همچنین گفته بود: از این حیث، دسترس‌پذیری از دو جنبه حایز اهمیت است، یکی از منظر ارزشی و اخلاقی که جزو حقوق افراد به شمار می‌رود. جنبه دیگر که اغلب اوقات نادیده گرفته می‌شود، این است که بر اساس مطالعات انجام‌شده، ۷۰ درصد انسان‌ها در دوره‌ای از زندگی دچار نیازمندی‌های خاص می‌شوند. بنابراین، ایجاد دسترس‌پذیری در سایت‌های اینترنتی، نیازمند رعایت مجموعه‌ای از استانداردهاست. به همین منظور در سازمان فناوری اطلاعات ایران، مجموعه‌ای از این استاندارها که شامل ۴۰ استاندارد است ترجمه شده و روی درگاه سازمان قرار گرفته و رعایت این استانداردها برای طراحی وب‌گاه‌های دستگاه‌های دولتی الزامی است.

در این راستا به نقل از وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات، سمیرا انصاری- رییس مرکز فناوری اطلاعات با بیان اینکه روشندلان هم مانند سایر شهروندان باید بتوانند  از خدماتی که در بستر اینترنت ارائه می‌شود، بهره‌مند شوند، گفت: بر اساس استانداردهایی که حوزه‌ دسترس‌پذیری فضای مجازی برای ارائه‌کنندگان سرویس‌های اینترنتی لحاظ کرده، تمامی پورتال‌ها را می‌توان به گونه‌ای طراحی کرد که برای روشندلان نیز قابل استفاده باشد.

وی با اشاره به وعده وزیر ارتباطات برای متناسب‌سازی پرتال وزارت ارتباطات در روز جهانی نابینایان، تصریح کرد: از این پس، روشندلان و کم‌بینایان می‌توانند به راحتی با صفحه خوان‌های ویژه‌ خود از خدمات این پایگاه استفاده کنند.
کد مطلب: 64460
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام