۱
۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۵
آذری جهرمی:

بازگشت بسته‌های اینترنت شبانه

ایتنا - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: عرضه بسته‌های اینترنت شبانه توسط اپراتورهای تلفن همراه که با ابلاغ مراجع فرهنگی متوقف شده بود، دوباره از سر گرفته می‌شود.
بازگشت بسته‌های اینترنت شبانه


"محمد جواد آذری جهرمی" روز یکشنبه در گفت وگویی در همدان افزود: از حدود یکسال و نیم پیش منع ارائه بسته های اینترنت شبانه به اپراتورهای تلفن همراه ابلاغ شد که به دلیل شیوع بیماری کرونا به صورت جدی اجرایی نشده بود.

به گزارش ایتنا از ایرنا، وزیر ارتباطات اظهار داشت: ارائه این بسته‌ها توسط اپراتورهای تلفن همراه از یک سال گذشته محدود شده بود.

آذری جهرمی عنوان کرد: دیدگاه برخی از مراجع فرهنگی این بود که بسته‌های اینترنت شبانه موجب می‌شود دانش آموزان و دانشجویان شب بیدار بمانند؛ ما گفتیم اگر اینترنت نباشد با چیز دیگری بیدار می‌مانند و ماهواره می‌بینند.

وی تصریح کرد:  با این وجود، با پیگیری‌های انجام شده ارائه بسته‌های اینترنت شبانه توسط اپراتورهای تلفن همراه از سر گرفته می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: بیش از ۹۲ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به شبکه اینترنت دسترسی دارند و فقط هشت درصد باقیمانده که بیشتر آن‌ها مربوط به استان سیستان و بلوچستان است.

وی تاکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی ویژه انجام شده تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰ و قبل از پایان کار دولت دوازدهم روستاهای باقیمانده نیز به شبکه سراسری اینترنت متصل می‌شوند.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه استان همدان به لحاظ دسترسی به شبکه اینترنت وضعیت مناسبی دارد، افزود:
بیشتر زیرساخت‌های شبکه اینترنت روستایی همدان مربوط به ADSL است که با توجه به گردشگر پذیر بودن، باید شبکه اینترنت تلفن همراه نیز در این استان ارتقا یابد.

وی ادامه داد: برنامه جبرانی ما برای استان همدان این است تا با احداث ۱۰۸ سایت مخابراتی، پوشش پهنای باند اینترنت تلفن همراه در روستاها را به بالای ۹۰ درصد برسانیم.

به گزارش ایرنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شامگاه شنبه با استقبال رسمی استاندار همدان وارد استان شد.
محمد جواد آذری جهرمی در سفر ۲ روزه خود ضمن حضور در جلسه کنترل پروژه طرح های uso استان و نشست اعضای اندیشه ورزان جوان، وضعیت پوشش اینترنت در روستاهای استان همدان را نیز بررسی می کند.
کد مطلب: 64449
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
برادر بزرگوار زحمات شما قابل تقدیر است ، اما این بنده حقیر که ساکن کلان شهر نزدیک پایتخت هستم ، چندین سال است که با پوشش آنتن دهی و اینترنت ایرانسل مشکل دارم ، پس از گذشت چندین سال و تماس های مکرر هنوز به نتیجه نرسیده ام ، هر بار بعد از گذشت چند روز از سوی اپراتور جمله تکراری ، «مشکل برطرف شده ؟ » را می شنوم ، در پاسخ هم همیشه یک جواب دارد ، « خیر مشکل کماکان پابرجاست!» درست است همه زحمت می کشند و ما هم سپاسگزاریم ، اما چندین سال برای رفع مشکل پوشش آنتن دهی و اینترنت در یک کلانشهر کافی نیست؟ با عرض پوزش از جنابعالی و همه دست اندرکاران ، با گذشت این چند سال و عدم دسترسی به مدیران محترم ، به ناچار در اینجا مشکل را مطرح می کنم ، امید آنکه کسی پاسخگو باشد و در عمل این مشکل را برطرف نماید.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام