کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با تصویب قانون جدید؛

اینترنت پرسرعت در آمریکا برای همه

سايت خبری ايتنا , 25 اسفند 1399 ساعت 1:02

ایتنا- آمریکا تصمیم دارد تا با اختصاص بودجه ای 94 میلیارد دلاری، متضمن ارائه اینترنت پر سرعت به مناطق محروم و اقشار کم درآمد باشد.


آمریکا تصمیم دارد تا با اختصاص بودجه ای 94 میلیارد دلاری، متضمن ارائه اینترنت پر سرعت به مناطق محروم و اقشار کم درآمد باشد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، لایحه جدیدی که به تازگی در آمریکا مورد بحث قرار گرفته است قصد دارد تا اینترنت پرسرعت را به تمامی نقاط دور دست و محروم این کشور برساند.  بر اساس این لایحه که «اینترنت برای همه» نام گذاری شده است، 94 میلیارد دلار برای تامین اینترنت مناطق دور دست و محروم در نظر گرفته شده است.
 
80 میلیارد دلار از کل بودجه در نظر گرفته شده برای این لایحه صرف ایجاد زیر ساخت‌های پهنای باند خواهد شد و این در حالی است که تمرکز این سرمایه گذاری روی مناطق شهری و غیر شهری نسبتا محروم خواهد بود. سپس اپراتورهای اینترنتی که شبکه هایشان از طریق این سرمایه ایجاد شده است موظف هستند تا بسته‌های اینترنتی مقرون به صرفه را در اختیار ساکنان این مناطق قرار بدهند.
 

 
 
این لایحه همچنین در نظر دارد تا 5 میلیارد دلار از بودجه کلی یاد شده را در ظرف 5 سال روی برنامه جدیدی که موجب ایجاد تأمین مالی کم بهره برای زیرساخت‌های پهنای باند می شود سرمایه گذاری کند.
 
برنامه مزیت پهنای باند اضطراری نیز که موظف به ارائه تخفیف 50 دلاری روی برنامه‌های اینترنت آمریکایی‌های کم درآمد و تخفیف 75 دلاری برای مصرف کنندگان قبیله ای است نیز در قبال این لایحه 6 میلیارد دلار دریافت خواهد کرد.
 
علاوه بر این 2 میلیارد دلار باقی مانده از بودجه در نظر گرفته شده در این لایحه به برنامه ای تعلق می گیرد که هدف از ایجاد آن رساندن اینترنت به دانش آموزان مورد نیاز بوده است. همچنین بخشی از این سرمایه صرف تامین وای فای برای اتوبوس‌های مدرسه خواهد شد.
 


کد مطلب: 64446

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/64446/اینترنت-پرسرعت-آمریکا-همه

ايتنا
  https://www.itna.ir