۰
plusresetminus
جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۶

محبوب‌ترین زبان برنامه‌نویسی کدام است؟

ایتنا - برای تعیین محبوب‌ترین زبان برنامه‌نویسی برخلاف سایر تحلیلگران، PYPL به یک شاخص بسیار خاص نگاه می‌کند: جستجوی آنلاین آموزش‌های مربوط به یک‌زبان خاص. این منطق اعتماد به خرد جمعی را ترغیب می‌کند.
محبوب‌ترین زبان برنامه‌نویسی کدام است؟

داده‌های اخیر سازندگان شاخص PopularitY of Programming Language ‪( PYPL )‬ نشان می‌دهد که Python "محبوب‌ترین" زبان برنامه‌نویسی و جاوا و JavaScript پس از آن هستند.

برای تعیین محبوب‌ترین زبان برنامه‌نویسی برخلاف سایر تحلیلگران، PYPL به یک شاخص بسیار خاص نگاه می‌کند: جستجوی آنلاین آموزش‌های مربوط به یک‌زبان خاص. این منطق اعتماد به خرد جمعی را ترغیب می‌کند.

"هرچه یک آموزش زبان بیشتر جستجو شود، میزان محبوبیت این زبان فرض می‌شود. بنا به ادعای نویسندگان فهرست PYPL این‌یک شاخص پیشرو است و داده‌های خام از Google Trends تهیه می‌شود. 

داده‌های اخیر سازندگان شاخص PopularitY of Programming Language ‪( PYPL )‬ نشان می‌دهد که Python "محبوب‌ترین" زبان برنامه‌نویسی و جاوا و JavaScript پس از آن هستند.

جدیدترین اطلاعات نشان می‌دهد پایتون در صدر است و در مقابل رقبای خود برتری قاطعانه‌ای دارد. داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط شاخص PYPL نشان می‌دهد که تقریباً یک‌سوم از کل جستجوهای آموزشی ، 30٪ ، مربوط به نحوه یادگیری برنامه‌نویسی در پایتون بوده است.

جاوا با 17درصد در جایگاه  دوم و پس‌ازآن جاوا اسکریپت با 8 درصد  و cشارپ 7 درصد و C ‎/ C ++ در مکان بعدی با  نزدیک با 7٪ مشاهده می‌کنیم. شاخص PYPL نشان می‌دهد که زبان برنامه‌نویسی PHP با 6٪ در مکان ششم قرار دارد.

طبق این شاخص ، سهم جاوا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 1.2 درصد کاهش‌یافته است که بیشترین میزان از 28 زبان برنامه‌نویسی موجود در شاخص PYPL است. از طرف دیگر C ‎/ C ++  به میزان 0.8% رشد کرد که بیشتر از همه زبانهای برنامه‌نویسی بود.

چند روز پیش ، رتبه‌بندی زبان برنامه‌نویسی RedMonk اعلام کرد که محبوب‌ترین زبان برنامه‌نویسی JavaScript است. ماه گذشته TIOBE اعلام کرد که C محبوب‌ترین زبان برنامه‌نویسی است درحالی‌که سازندگان فهرست PYPL ادعا می‌کنند که رتبه‌بندی‌های دیگر دقیق نبوده و عقب‌تر هستند، زیرا برخی از آن‌ها تعداد صفحات وب شامل نام زبان را حساب می‌کنند.

"برنامه‌نویسی Objective-c بیش از 20 میلیون صفحه در وب دارد ، درحالی‌که برنامه‌نویسی C تنها 11 میلیون صفحه دارد. این توضیح می‌دهد که چرا Objective-C دارای رتبه‌بندی TIOBE بالایی است. اما چه کسی آن صفحات وب Objective-C را می‌خواند؟ با توجه به داده‌های Google Trends به‌سختی کسی این صفحات را بخواند".

نویسندگان این فهرست ادعا می‌کنند که استفاده از Google Trends با کلمه کلیدی "آموزش" حتی تفاوت‌هایی را که به دلیل نام‌های مختلف زبان ظاهر می‌شود، امکان‌پذیر می‌کند.

به‌عنوان‌مثال ، صرف جستجوی کلمه "Python" منجر به نتایج ناسازگار می‌شود زیرا این کلمه معانی بسیاری دارد. استفاده از کلمه "برنامه‌نویسی" ممکن است نتایج را منحرف کند زیرا PHP به کلمه اضافه‌شده نیاز ندارد ، درحالی‌که C این کار را انجام می‌دهد.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا
کد مطلب: 64417
نام شما
آدرس ايميل شما