۰
plusresetminus
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۳:۰۷

تجربیات مهمی که قطع برق گسترده در تگزاس درباره خودروهای برقی داشت

ایتنا - کالیفرنیا نیز با مشکل قطع برق در گرمای تابستان مواجه بوده است. از طرفی هم برنامه‌های این ایالت بر حذف مرحله‌بندی شده فروش وسائل نقلیه بنزینی و گازوئیلی تا سال 2035 متمرکز است.
تجربیات مهمی که قطع برق گسترده در تگزاس درباره خودروهای برقی داشت
توفان شدید و فوق‌العاده کم‌سابقه‌ای که مدتی قبل تگزاس را با مشکلات جدی دچار کرد باعث شد تا بسیاری از ساکنان این ایالت آمریکا چند روز بی برق بمانند. برخی از شهرهای بزرگتر تگزاس به طور جدی در تلاشند تا ناوگان شهرداری را به سمت استفاده از خودروهای برقی (EVها) سوق دهند، و قطع برق اخیر درسهای سختی را درباره EVها و فشاری که می‌توانند به شبکه برق وارد کنند به همراه داشت.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، در طی این توفان شدید، کل ناوگان آستین شامل 12 اتوبوس برقی به خاطر قطعی برق از سرویس خارج شدند. مشکلات مشابه این در آینده می‌توانند مساله‌ای حتی بزرگتر از این در پی داشته باشند چرا که مسئولان این شهر قصد دارند فقط خرید خودروهای برقی را آغاز کنند. در حال حاضر، سازمان حمل و نقل آستین 650 میلیون دلار بودجه برای 20 سال آینده برای خرید اتوبوسهای برقی و محل‌های شارژ برای 187 وسیله نقلیه تعیین کرده است. با بروز مشکلات زمستانی اخیر، بسیاری بر این باورند که آنچه بر آستین گذشت نشانگر چالشی است که دولت‌های ملی، ایالتی و شهرداری‌ها در آمریکا و سراسر جهان با آن مواجهند.

 

با روند فزاینده متعهد شدن خودروسازان به استفاده از خودروهای برقی، فشار بر شبکه‌های برق که غالبا هم‌اکنون هم تحت فشار هستند بیشتر خواهد شد و تمرکز دولتها بر برقی‌سازی خودروها به سرمایه‌گذاریهای میلیاردها دلاری در این حوزه نیاز خواهد داشت.  
 
کالیفرنیا نیز با مشکل قطع برق در گرمای تابستان مواجه بوده است. برنامه‌های این ایالت بر حذف مرحله‌بندی شده فروش وسائل نقلیه بنزینی و گازوئیلی تا سال 2035 متمرکز است. در صورتی که این هدف محقق شود، ظرفیت مضاعفی برای شبکه برق لازم خواهد بود. برخی برآوردها نشان می‌دهد که یک شرکت تامین برق که 2 تا 3 میلیون مشتری دارد نیاز به سرمایه‌گذاری بین 1700 تا 5800 دلار برای ارتقاء شبکه برای هر وسیله نقلیه برقی تا سال 2030 خواهد داشت تا بتواند تقاضا را اجابت کند. این می‌تواند به تحقق یک سرمایه‌گذاری 200 میلیارد دلاری در مقایسه با 2.6 میلیارد دلاری که برخی از شرکت‌ها قصد سرمایه‌گذاری آن را دارند منتج شود، و به این ترتیب افزایش صورتحساب شرکتهای تامین برق را در پی داشته باشد، چرا که شرکت‌ها می‌خواهند سرمایه خود را دوباره به دست بیاورند.
کد مطلب: 64412
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام