۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۴

نفوذ هکرها به دوربین‌های تسلا

ایتنا - یک گروه هکری به استارت آپی در آمریکا دسترسی یافته و به ویدئوهای پخش زنده و آرشیوی دوربین های امنیتی صدها شرکت از جمله تسلا و دو تولید کننده نرم افزار دسترسی یافته است.
نفوذ هکرها به دوربین‌های تسلا

یک گروه هکری به استارت آپی در آمریکا دسترسی یافته و به ویدئوهای پخش زنده و آرشیوی دوربین های امنیتی صدها شرکت از جمله تسلا و دو تولید کننده نرم افزار دسترسی یافته است.

به گزارش ایتنا از مهر، طی دو روز گذشته، یک گروه کوچک از هکرها با دسترسی به استارت آپ «ورکادا» (Verkada Inc) ویدئوهای زنده و آرشیو شده صدها کسب و کار مختلف از جمله تسلا را بررسی کرده‌اند.

تیلی کوتمن یکی از توسعه دهندگان نرم‌افزار سوئیسی که برای یافتن شکاف‌های امنیتی در اپلیکیشن‌های موبایل و سیستم‌های دیگر توجهات را به خود جلب کرده، اسکرین شات هایی در توئیتر به اشتراک گذاشت که مربوط به داخل انبار تسلا در کالیفرنیا و زندانی در آلاباما بود.

کوتمن از معرفی اعضای دیگر این گروه هکری خودداری کرده است. به گفته او این گروه هکری هفته گذشته اطلاعات ورود به سیستم ابزارهای اجرایی شرکت ورداکا را در فضای آنلاین پیدا کردند و به همین دلیل تصمیم داشتند توجهات را به نظارت گسترده بر مردم جلب کنند.

استارت آپ وداکا نفوذ به سیستم‌هایش را تأیید کرد و گفت تمام حساب‌های اجرایی داخلی را مسدود کرده تا از دسترسی‌های غیر مجاز به سیستم‌های خود جلوگیری کند.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد: تیم امنیت داخلی ما و شرکت تأمین کننده امنیت خارجی مشغول بررسی گستره و مقیاس این چالش هستند. همچنین ما به پلیس و مشتریان اطلاع رسانی کرده‌ایم.

به گفته کوتمن این شرکت چند ساعت قبل از انتشار خبر نفوذ به سیستم‌ها در خبرگزاری بلومبرگ، دسترسی هکرها به سیستم‌های خود را قطع کرد.

این گروه هکر می‌توانست با کنترل دوربین‌های امنیتی به بخش‌های دیگر شبکه‌های تسلا، کلاد فلیر و اوکتا (تولید کنندگان نرم افزار) دسترسی یابد.
کد مطلب: 64406
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام