۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۰

معادلات اهرمی ارز دیجیتال چگونه ما را به سود بیشتر می‌رسانند؟

ضریب اهرمی یکی از ابزار بسیار کارآمد در کسب سود بیشتر در معاملات ارز دیجیتال است که با استفاده از آن، سرمایه‌گذار می‌تواند تا چند برابر سود بیشتر از آن چه ممکن بود کسب کند.
معادلات اهرمی ارز دیجیتال چگونه ما را به سود بیشتر می‌رسانند؟
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



این روزها دیگر همه می‌دانند که ارز دیجیتال چیست و چگونه می‌توان از آن به سود رسید. در حقیقت امروزه رمزارزها بدل به یکی از منابع درآمدی بسیاری از افراد پیشرو در عرصه‌ی سرمایه‌گذاری و معادلات شده‌اند. از این رو یادگیری و درک این نکته که شرایط ورود به بازار ارز دیجیتال چیست و این‌که چگونه می‌توانیم ارز خرید و فروش کنیم بسیار مهم است.
برای آن‌که در این زمینه موفق باشید، چیزهایی مختلفی برای دانستن وجود دارند. برای مثال شما باید مفاهیم مربوط به این ارزها را بدانید. باید یاد بگیرید که از کیف پول، صرافی‌های داخلی و خارجی استفاده کنید و انتقال ارز در آن‌ها را یاد بگیرید. صرافی‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. شرایط بسیار متنوعی در انجام معادلات در دنیای رمزارزها ایجاد شده‌اند. معاملات اهرمی ارز دیجیتال یکی از این موارد است. در ادامه بیشتر به این موضوع می‌پردازیم.

استفاده از معاملات اهرمی ارز دیجیتال
اهرم یا لوریج (Leverage) که با عنوان ضریب اهرمی نیز شناخته می‌شود، یکی از ابزار بسیار کارآمد در کسب سود بیشتر در معاملات ارز دیجیتال است. درواقع با استفاده از این امکان، سرمایه‌گذار می‌تواند تا چند برابر سود بیشتر از آن چه ممکن بود کسب کند. البته این پتانسیل سود در ضرر آن نیز دیده می‌شود. بدین ترتیب به‌همان‌نسبت که امکان سود چندبرابری فراهم می‌شود. این امکان نیز وجود دارد که شما تا چند برابر متضرر شوید.
لوریج محدود به ارزهای دیجیتال نمی‌شود و در بازارهای مختلف از جمله فارکس و بورس نیز وجود دارد. اما این ابزار چیست و چه کاربردی دارد؟ برای درک مفهوم دقیق Leverage بخش‌های زیر را به دقت مطالعه کنید.

منظور از معاملات اهرمی ارز دیجیتال چیست؟
همان‌طور که گفته شد، لوریج به شما این امکان را می‌دهد که چندین برابر بیشتر از حالت معمول سود کسب کنید. برای مثال اگر شما از اهرم یک به ده استفاده کنید، اگر به درستی عمل کنید می‌توانید تا ده‌برابر سود به دست بیاورید. البته در این شرایط امکان متقبل شده ده‌برابر ضرر نیز محتمل است. اما چطور؟
فرض کنیم شما یک واحد از یک ارز دیجیتال را دارید. این ارز می‌تواند هر چیزی باشد. بیت‌کوین، اتریوم و یا هر چیز دیگری. اگر شما از اهرم یک به ده استفاده کنید، صرافی به شما این اجازه را خواهد داد تا با اعتباری ده‌برابری (10 واحد ارز مورد نظر) معاملات خود را انجام دهید. پس اگر در معاملات خود سود کنید، سودتان ده‌برابر و اگر ضرر کنید، ضررتان ده‌برابر خواهد شد.
برای این‌که شما بتوانید از این امکان استفاده کنید، باید وجهی را در نزد صرافی به عنوان وجه تضمین بگذارید. این وجه تضمین با نام مارجین شناخته می‌شود. شما وقتی یک معامله‌ی لوریج را باز می‌کنید، مبلغ مورد نظر از حساب شما خارج شده و وارد حساب صرافی مورد نظر می‌شود. برای مثال اگر از بایننس استفاده می‌کنید، مبلغ مورد نظر از کیف پول بایننس فیوچرز شما به حساب صرافی بایننس واریز می‌شود. سپس زمانی که معامله بسته می‌شود، انتقال ارز از بایننس به حساب شما اتفاق می‌افتد. البته این اتفاق پس از سود و زیان‌های ممکن حاصل می‌شود.
انواع لوریج با توجه به هر صرافی‌های مختلف متفاوت است. به این معنا که در صرافی‌ها امکان استفاده از معاملات لوریج با ضریب‌هایی متفاوت از یکدیگر ارائه می‌شوند.

اگر ضرر معامله بیشتر از میزان موجودی شود چه اتفاقی می‌افتد؟
در زمینه Leverage و روش به کار بردن آن سوال‌های بسیار زیادی پرسیده می‌شوند. یکی از این سوالات در خصوص میزان ضرر در معامله است. برای مثال فرض کنیم شما یک واحد از ارزی را که در نظر داشتید در اختیار صرافی قرار داده‌اید و یک معامله‌ی اهرمی را باز کرده‌اید. در این شرایط اگر میزان ضرر شما در این معامله به بیش از یک واحد برسد چه اتفاقی خواهد افتاد؟
در این زمان صرافی وارد کار می‌شود. اگر ضرر مورد نظر به حدی برسد که صرافی بر این باور باشد سرمایه‌اش به خطر افتاده، معاملات مختلف تریدر را بسته و قراردادها را خودبه‌خود فسخ می‌کند. این یکی از اتفاقاتی‌ست یک سرمایه‌گذار در این بازار باید از آن آگاه باشد. به این شرایط در اصطلاح «کال مارجین» می‌گویند.
 

مزایا و معایب معاملات اهرمی
همان‌طور که دیدید استفاده از معاملات اهرمی یا همان Leverage ویژگی‌ها و شرایط خاص خود را دارد. در این‌جا قصد داریم به شکلی دقیق‌تر مزیت‌ها و معایب این نوع معامله را بررسی کنیم. به این ترتیب اگر قصد استفاده از چنین ابزاری برای کسب سود بیشتر داشته باشید، می‌توانید با خاطری آسوده‌تر و شناختی بیشتر دست به کار شوید.

امکان سود بیشتر
همان‌طور که گفتیم، اولین و مهم‌ترین مزیت استفاده از اهرم است. پس شما عملاً پتانسیل خود را در سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال با اهرم بالا می‌برید. شما ممکن است سرمایه‌ی زیادی نداشته باشید. اما خود را از نظر تحلیل تکنیکال و یا فاندامنتال قوی بدانید. در این شرایط شما با پیش‌بینی قیمت یک ارز می‌توانید با خرید و فروش و از طریق اختلاف قیمت آن کسب سود کنید.
اما اگر شما تنها 10 میلیون تومان داشته باشید، این اتفاق نمی‌تواند سود کلانی برای‌تان داشته باشد. اما با استفاده از اهرم‌های یک به ده یا یک به صد شما می‌توانید با سرمایه‌ای در حدود 100 میلیون تا یک میلیارد تومان وارد معامله شوید. حال تصور کنید با دانشی که دارید چه میزان می‌توانید سود به دست بیاورید.

امکان ضرر بیشتر
در مقابل عیب اهرم نیز امکان ضرر بیشتر است. البته این کاملاً عادلانه است. شما ریسک بیشتری را به جان می‌خرید که سود بالایی کسب کنید. طبیعی‌ست که ریسک بیشتر در برخی مواقع امکان ضرر بیشتر را نیز به‌همراه دارد. استفاده از لوریج بیشتر به افرادی که در زمینه‌ی تحلیل بازار و دریافت سیگنال‌ها مهارت دارند توصیه می‌شود.
هم‌چنین اگر هولدر هستید و قصد دارید ارز دیجیتال مورد نظر خود را برای بلند مدت حفظ کنید، استفاده از اهرم گزینه‌ای مناسب برای شما نیست.
تریدرهایی که در بازه‌ی کوتاه مدت قصد دارند معاملاتی را انجام دهند، می‌توانند به کمک لوریج صاحب سود بیشتری شوند. یکی از معایب مهم دیگر این ابزار، وسوسه شدن افراد تازه وارد است. متاسفانه بسیاری از تریدرهای تازه‌کار به دلیل درک ناکاملی که از لوریج دارند، به طمع سود بیشتر، متحمل ضررهای بسیاری می‌شوند.
 

از چه اهرم‌هایی استفاده کنیم؟
پس از آن‌که از مهارت خود در پیش‌بینی قیمت‌ها و درک نبض بازار مطمئن شدید، نوبت آن می‌رسد که در انتخاب اهرم به شناخت کافی برسید. آیا بهتر است بیشترین اهرم ممکن را انتخاب و استفاده کنیم؟
برای مثال اگر صرافی به ما امکان استفاده از معاملات اهرمی ارز دیجیتال 1:500 را بدهد حتماً باید به سراغ آن برویم؟ توصیه ما این است که اگر قصد شروع به سرمایه‌گذاری به این شکل را دارید، حتماً از اهرم‌های پایین کارتان را شروع کنید.
ضریب اهرم‌ها تا 1:20 می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای شما باشد. اما فعلاً روی بیشتر از آن حساب نکنید. علاوه بر ضریب اهرم، باید پارامترهای دیگری نظیر زمان بسته شدن معامله را نیز به درستی تعیین کنید.

آیا همه صرافی‌ها امکان معاملات اهرمی ارز دیجیتال را فراهم کرده‌اند؟
خیر، اما این روزها در بسیاری از صرافی‌ها این امکان وجود دارد که از لوریج استفاده کنید. صرافی‌هایی بسیاری هم‌چون بایننس و کراکن را می‌توان در این بین مثال زد. اگر قصد دارید از صرافی بایننس برای این معاملات استفاده کنید، حتماً از آموزش‌های لازم در این زمینه بهره ببرید. ثبت نام در بایننس، انتقال ارز به بایننس و انتقال ارز از بایننس به حساب‌های دیگر و کیف پول‌تان نکاتی هستند که باید به خوبی به آن‌ها مسلط باشید.
 
 
کد مطلب: 64395
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام