۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۵۲

اطلاع از اعتبار دفترچه بیمه از طریق تماس با ۱۴۲۰

ایتنا - مخاطبین سازمان تامین اجتماعی می‌توانند با تماس به شماره ۱۴۲۰ و انتخاب گزینه ۳ و وارد کردن کد ملی یا شناسه اتباع خارجی، از وضعیت برخورداری از حمایت‌های درمانی خود مطلع شوند.
اطلاع از اعتبار دفترچه بیمه از طریق تماس با ۱۴۲۰
اخیرا موضوع حذف دفترچه‌های بیمه، به مسئله‌ای داغ و نیز مورد پرسش و کنجکاوی کاربران تبدیل شده است.

البته از مدت‌ها پیش، خبر تصمیم سازمان‌های مرتبط برای حذف دفترچه بیمه از چرخه بهداشت و درمان مطرح می‌شد و در چندین مقطع نیز وعده حدف آن از تاریخ مشخص اعلام شد که تاکنون عملی نشده بود.
اما این بار بنظر می‌رسد تصمیم‌گیرندگان در این زمینه قاطع‌تر عمل کرده و آن را اجرا کرده‌اند، و بدین تریب از ابتدای اسفند ماه سال 99 حذف دفترچه بیمه قطعی شد.

     در همین زمینه:
     - از ابتدای اسفند کارت ملی جایگزین دفترچه بیمه می‌شود


هر چند به نظر می‌رسد برخی مقدمات و زیرساخت‌های ضروری آن به درستی شکل نگرفته است؛ همین موضوع کاربران را گاه دچار سردرگمی و مشکلات کرده است.

به گزارش ایتنا اکنون از سوی سازمان تامین اجتامعی، راهکارهایی برای رفع ایرادات و تکمیل چرخه، برنامه‌ریزی و اعلام می‌شود که از جمله آنها، پاسخگویی تلفنی برای تعیین وضعیت بیمه‌شدگان است.

در این خصوص، مدیر فناوری و تحول دیجیتال سازمان تامین اجتماعی از ارائه سرویس استعلام وضعیت برخورداری از حمایت‌های درمانی تامین اجتماعی در بستر IVR (تلفن گویا) از طریق سامانه ۱۴۲۰ خبر داد.
امیرحسین حمیدیان در این خصوص گفت: در راستای توسعه ارائه خدمات این سازمان در کانال‌های متعدد، ارائه سرویس استحقاق درمان در بستر IVR سامانه ۱۴۲۰، بر اساس کد ملی و شناسه اتباع خارجی، قابل بهره برداری است.
به گفته وی، مخاطبین سازمان تامین اجتماعی می‌توانند با تماس به شماره ۱۴۲۰ و انتخاب گزینه ۳ و وارد کردن کد ملی یا شناسه اتباع خارجی، از وضعیت برخورداری از حمایت‌های درمانی خود مطلع شوند.
 
کد مطلب: 64386
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام