۰
plusresetminus
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۳:۲۶

از IP Rating چقدر می‌دانید؟

ایتنا - Ingress Protection Rating که غالباً به عنوان IP Rating خلاصه می شود، مقیاسی است که دستگاه های الکترونیکی را در مورد مقاوت آنها در برابر گرد و غبار و مایع درجه بندی می کند.
از IP Rating چقدر می‌دانید؟

اکثر محصولات الکترونیکی خصوصا دستگاه‌هایی که در فضای باز نصب و استفاده می‌شوند (مثل گوشي‌هاي تلفن همراه، لپ‌تاپ، دوربین های مداربسته و ...)، داراي مشخصات مختلفي از جمله IP68، IP44، IP67 و یا اصطلاح درجه حفاظت روبرو هستند.

Ingress Protection Rating که غالباً به عنوان IP Rating خلاصه می شود، مقیاسی است که دستگاه های الکترونیکی را در مورد مقاوت آنها در برابر گرد و غبار و مایع درجه بندی می‌کند. IEC ‪(International Electrotechnical Commission)‬ کمیسیون بین‌المللی الکترونیک، دستگاه ها را در این مقیاس درجه بندی می کند. رتبه بندی های مختلف نشان می دهد که یک دستگاه چگونه می تواند در چند فوت آب غوطه ور شود و همچنین غبار چگونه بر عملکرد دستگاه می تواند تأثیر بگذارد. 

نحوه خواندن درجه بندی IP
رتبه بندی IP از دو رقم تشکیل شده است. رقم اول نشان دهنده محافظت دستگاه در برابر جامدات و رقم دوم نشان دهنده محافظت آن در برابر مایعات است. درجه بندی جامد از 0-6 و درجه مایع از 0-8 است. به عنوان مثال، آیفون X دارای درجه IP67 است، به این معنی که کاملاً در برابر گرد و غبار مقاوم است و تقریباً در برابر آب مقاوم است.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا
کد مطلب: 64362
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام