۰
plusresetminus
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۴:۰۰

گوشی سبک‌وزن Carbon 1 Mark II، ساخته شده از الیاف کربن

ایتنا - این دستگاه فوق‌العاده نازک و سبک‌ حدود 125 گرم وزن و 6.3 میلیمتر ضخامت دارد. وزن متوسط یک گوشی هوشمند در حال حاضر حدود 180 گرم است.
گوشی سبک‌وزن  Carbon 1 Mark II، ساخته شده از الیاف کربن
مهم‌ترین مزیت الیاف کربن به عنوان یک ماده اولیه سازنده این است که فوق‌العاده سبک و بسیار قوی است. غالبا الیاف کربن در ساخت خودروها و هواگردهای عملکرد بالا استفاده می‌شود. در فوریه 2020، شرکت Carbon Mobile ساخت نخستین گوشی هوشمند ساخته شده از الیاف کربن با نام Carbon 1 Mark II را اعلام کرد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، زمانی که این گوشی هوشمند معرفی شد قرار بود در ژوئن 2020 روانه بازار شود، ولی پاندمی کرونا مانع از آغاز آن شد. Carbon Mobile اکنون اعلام کرده است که گوشی هوشمند Carbon 1 اکنون به صورت آنلاین قابل تهیه است. همچنین این دستگاه تا اواسط ماه جاری میلادی در نمایندگی‌های فروش منتخب قابل دسترسی خواهد شد. قیمت آن 799 دلار اعلام شده است.
 
Carbon 1 با استفاده از مواد کامپوزیتی مبتنی بر رادیوی هیبریدی ساخته شده است که الیاف کربن را با کامپوزیتهایی که دارای قابلیت رادیویی هستند ترکیب می‌کند تا یک طراحی مونوکوک پیوسته ایجاد شود. حاصل آن یک دستگاه فوق‌العاده نازک و سبک‌وزن با وزن در حدود 125 گرم و ضخامت 6.3 میلیمتر است. وزن متوسط یک گوشی هوشمند در حال حاضر حدود 180 گرم است.
 

گوشی Carbon 1 Mark II از یک نمایشگر آمولد شش اینچی استفاده می‌کند و به طور پیشفرض به اندروید 10 مجهز شده است. شرکت سازنده آن می‌گوید که یک آپدیت اندروید 11 به زودی ارائه خواهد شد ولی تاریخ دقیق انتشار را اعلام نکرده است. همچنین این شرکت قول دو سال آپدیت‌های نرم‌افزاری و آپدیت‌های امنیتی ماهانه را داده است.
 
یکی از نقطه ضعف‌های این گوشی هوشمند از دید خیلی‌ها می‌تواند پردازنده آن باشد. این گوشی از یک Helio P90 SoC مدیاتک استفاده می‌کند. همچنین در لبه کناری آن اسکنر اثر انگشت تعبیه شده و نمایشگر آن به گوریلا گلس 7 مجهز شده است. در پشت آن دو دوربین شامل سنسورهای 16 مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی تعبیه شده است. باتری کوچک آن 3000mAh است و حافظه آن 256 گیگابایت یا هشت گیگابایت رم است. در آن از یک اس‌دی‌کارت برای افزایش حافظه و اسلات‌های نانو-سیم دوگانه استفاده شده است که البته در صورت قرار دادن یک مموری‌کارت تنها امکان استفاده از یک اسلات سیم‌کارت وجود خواهد داشت.
کد مطلب: 64344
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام