۰
plusresetminus
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۰۰

افشای اطلاعات جدید از آیفون بدون پورت اپل

ایتنا- به تازگی اطلاعات جدیدی در رابطه با آیفون 13 بدون پورت منتشر شده است و به نظر می‌رسد که اپل سخت مشغول برطرف کردن آنها است.
افشای اطلاعات جدید از آیفون بدون پورت اپل
به تازگی اطلاعات جدیدی در رابطه با آیفون 13 بدون پورت منتشر شده است و به نظر‌ می‌رسد که اپل سخت مشغول برطرف کردن آنها است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  tomsguide، از زمانی که اپل در سال 2016 میلادی جک هدفون را از همراه‌های هوشمند خود حذف کرد، شایعه شد که این کمپانی قصد دارد تا رفته رفته سایر پورت‌های آیفون را حذف کند.
 
به نظر‌ می‌رسد که این گمانه زنی درست از آب در آمده است و اپل تصمیم دارد که حداقل یکی از دستگاه‌های سری آیفون 13 را بدون پورت به بازار عرضه کند.
 
با این حال مشکلات زیادی در سر راه عرضه این همراه‌های هوشمند جدید وجود دارد که یکی از آنها مقاومت کاربران است. همچنین این مشکلات به اینجا محدود نمی شود و سایر نگرانی‌ها  نظیر ریکاوری داده‌های دستگاه نیز به مشکلات یاد شده اضافه شده است.
 
گزارش‌های به دست آمده در این رابطه حاکی از آن است که اپل به این مشکل فکر کرده است و روش‌های مختلفی را برای ریکاوری اطلاعات در قالب ویژگی جدیدی به نام حالت ریکاوری در این همراه هوشمند بدون پورت خواهد گنجاند. اپل روش‌های مختلفی را برای انجام این فرایند در نظر گرفته است.
 
 
 
به این ترتیب روش اول که به صورت دستی نیز انجام‌ می‌شود، کاربر دستگاه خود را روی حالت ریکاوری قرار داده و دستگاه سیگنالی را به یک مک بوک یا کامپیوتری که iTunes را نصب دارد‌ می‌فرستد و باقی مراحل ریکاوری داده از روی کامپیوتر انجام‌ می‌شود.
 
روش دوم نیز مشابه روش اول است. تفاوت این دو روش در این است که در این روش آیفون 13 به صورت خودکار به حالت ریکاوری‌ می‌رود و کارها انجام‌ می‌شود. روش سوم نیز احتمالا از بلوتوث برای ریکاوری داده‌ها  استفاده‌ می‌کند اما این روش به دلیل کند بودن چندان مقبول نیست.
 
ترجیح اپل به استفاده از دو روش اول است اما تست‌ها  نشان داده است که سرعت انجام این فرایند به حالت بی سیم حدود 2.5 برابر کمتر از حالت متصل به کابل است. اپل برای برطرف کردن این مشکل از توسعه دهندگان خود درخواست کرده است که به فکر ایجاد اتصال فیزیکی از طریق یک پد الکترونیکی باشند. این پد احتمالا در پشت درگاه سیمکارت جایگذاری خواهد شد. گزارش شده است که کار در این مورد با مشکل روبرو شده است زیرا تیم یاد شده مجاز به ایجاد تغییرات محلی در دستگاه نیست.
 
در هر صورت حتی اگر مشکل ذهنیت بسته مصرف کنندگان نسبت به همراه‌های هوشمند بدون پورت را کنار بگذاریم نمی توانیم از این چالش‌های سخت اپل برای ساخت چنین دستگاهی چشم پوشی کنیم. در هر صورت اپل به عنوان یک کمپانی پیشرو عزم خود را جزم کرده است و به زودی این همراه هوشمند انقلابی را به بازار عرضه خواهد کرد.
 
کد مطلب: 64326
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام