۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۳۲

بخش تولید بازی گوگل استادیا تعطیل شد

ایتنا- گزارش‌های به دست آمده حاکی از آن است که کمپانی گوگل تصمیم دارد تا بخش تولید عناوین بازی استادیا را برای همیشه تعطیل کند.
بخش تولید بازی گوگل استادیا تعطیل شد
گزارش‌های به دست آمده حاکی از آن است که کمپانی گوگل تصمیم دارد تا بخش تولید عناوین بازی استادیا را برای همیشه تعطیل کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  businessinsider، استادیا بخش توسعه بازی‌های کامیپوتری خود را پس از شکست در رسیدن به اهداف تعیین شده نظیر داشتن به صد‌ها  هزار کاربر فعال ماهانه برای همیشه تعطیل کرد.
 
گوگل در تاریخ یکم فوریه اعلام کرد که قصد دارد تا به تلاش هایش برای ایجاد بازی‌های کامپیوتری پایان بدهد و بر اساس این تصمیم بخش بازی و سرگرمی گوگل استادیا به زودی برای همیشه تعطیل خواهد شد. فیل هریسون به عنوان معاون استادیا در این رابطه اظهار کرد که:« ما تصمیم گرفتیم که بیش از این روی عرضه محتوای اختصاصی از جانب تیم توسعه خود سرمایه گذاری نکنیم.»
 
بلومبرگ در روز جمعه گزارش کرد که این بخش نتوانسته است به اهداف تعیین شده درباره تعداد کاربران فعال و فروش کنترل کننده‌ها  دست پیدا کند. علاوه بر این خبرگزاری Wired هم در مقاله جدید خود به دلایل موفقیت آمیز نبودن این پروژه اشاره کرد. در این گزارش اعلام شده است که گوگل قصد داشت تا 2000 نفر را در طی 5 سال برای این پروژه استخدام کند اما کارش به جایی رسید که مجبور شد با ملغی کردن آن 150 توسعه دهنده بازی‌های کامیپوتری را بیکار کند.
                                                                                                                                                                              
 
طبق این گزارش به نظر‌ می‌رسد که گوگل از روش متداول توسعه دهندگان بازی‌های کامپیوتری برای عرضه بازی‌های استادیا استفاده نکرد و به جای ساخت بازی، تست آن و عرضه نسخه نهایی به کاربران با رویکرد عرضه نسخه‌های بتای بازی‌ها  وارد این صنعت شد و شکست خورد.
 
یکی از کارمندان استادیا در این زمینه این چنین اعلام کرده است: «سوال من اینجاست که مدیران ارشد استادیا چقدر کاری که کرده اند را درک‌ می‌کنند- تعهدات زیادی ایجاد شد و بدتر از از این تعهد‌ها  ناتوانی در اجرای آنها بود.» استادیا در سال 2019 میلادی به عنوان یک پلتفرم گیمینگ آنلاین به این صنعت معرفی شد. گوگل در آن زمان اعلام کرد که این پلتفرم نه تنها بازی‌های کمپانی‌های مختلف را به اشتراک میگذارد، بلکه به تولید عناوین بازی جدید نیز اقدام خواهد کرد.
 
 با این حال به نظر‌ می‌رسد که این کمپانی در بخش دوم یعنی تولید بازی ناکام مانده است و استادیا از این پس به عنوان یک پلتفرم اشتراک بازی‌های سوم شخص به کار خود ادامه خواهد داد.
 
کد مطلب: 64324
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام