کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تفاوت عقیده بیل گیتس و ایلان ماسک درباره بیت‌کوین

10 اسفند 1399 ساعت 13:56

ایتنا - ایلان ماسک، موجب بالا گرفتن تب خرید رمزارز و رونق بازار بیت‌کوین شده است اما بیل گیتس می‌گوید باید از سرمایه گذاری در بیت‌کوین اجتناب کرد.



اگرچه ایلان ماسک، مالک شرکت خودروسازی تسلا موجب بالا گرفتن تب خرید رمزارز و رونق بازار بیت‌کوین شده است، بیل گیتس، میلیاردر آمریکایی و بنیانگذار شرکت مایکروسافت می گوید باید از سرمایه گذاری در بیت‌کوین اجتناب کرد.

به گزارش ایتنا از تسنیم، در حالی که ایلان ماسک، مالک شرکت خودروسازی تسلا موجب بالا گرفتن تب خرید رمزارز و رونق بازار بیت‌کوین شده است، بیل گیتس، میلیاردر آمریکایی و بنیانگذار شرکت مایکروسافت می‌گوید هر کسی که پول کمتری نسبت به ثروتمندترین فرد کره زمین دارد، باید از سرمایه گذاری در بیت‌کوین اجتناب کند.

گیتس که برای داشتن عنوان سومین فرد ثروتمند جهان به خود می‌بالد و خود را "شکاک بیت‌کوین " می‌نامد، این هفته برای چندین بار محبوب‌ترین ارز رمزنگاری شده یعنی بیت‌کوین را زیر سوال برد.

وی در یکی از گپ‌های اخیر خود در برنامه محبوب Clubhouse به این نکته اشاره کرد که تولید بیت‌کوین برای محیط زیست مضر است.

گیتس گفت: بیت‌کوین در هر معامله بیش از هر روش دیگری که بشر شناخته شده از برق استفاده می‌کند.

این اظهارات حدوداً دو هفته پس از آن صورت گرفت که محققان دانشگاه کمبریج دریافتند که استخراج بیت‌کوین بیشتر از مصرف کل برخی کشورها مثل آرژانتین برق مصرف می کند.

در حالی که این ارز دیجیتال اخیراً شروع به سقوط کرده است، گیتس در مصاحبه‌ای با بلومبرگ گفت اگرچه ممکن است نوسانات قیمت افراد ثروتمند مانند مدیرعامل تسلا را نگران نکند اما خطرات آن برای دیگران نگران کننده است.

وی گفت: من فکر می کنم افرادی به این دیوانگی‌ها (سرمایه گذاری در بیت‌کوین) می پردازند که ممکن است پول زیادی برای پس انداز نداشته باشند. نظر کلی من این است که اگر پول کمتری نسبت به ایلان دارید، باید مراقب آن باشید.

طبق اطلاعات منتشر شده در پایگاه اینترنتی کوین دسک، روند افزایشی بیت‌کوین اخیراً متوقف شد و از رکورد خود یعنی 58000 دلار به 47300 دلار رسید.


کد مطلب: 64311

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/64311/تفاوت-عقیده-بیل-گیتس-ایلان-ماسک-درباره-بیت-کوین

ايتنا
  https://www.itna.ir