۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۴

فروش اطلاعات میلیون‌ها کاربر سرویس‌های محبوب VPN

ایتنا - پایگاه داده سه سرویس VPN محبوب اندروید هک شده و اطلاعات میلیون‌ها کاربر آنها برای فروش در اینترنت گذاشته شده‌اند.
فروش اطلاعات میلیون‌ها کاربر سرویس‌های محبوب VPN

پایگاه داده سه سرویس VPN محبوب اندروید هک شده و اطلاعات میلیون‌ها کاربر آنها برای فروش در اینترنت گذاشته شده‌اند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، تحقیقات جدید سایبر نیوز نشان داده که پایگاه داده سرویس‌های SuperVPNT GeckoVPN و ChatVPN  مجموعا حاوی سوابق شخصی ۲۱ میلیون کاربر شامل اطلاعات مهمی مانند اطلاعات کاربری تایید هویت بوده اند.

اگر پایگاه داده این سرویس‌ها واقعا هک شده باشد، آنچه که بیشتر نگران کننده است میزان اطلاعاتی است که این سرویس‌ها درباره کاربران خود ثبت کرده اند هر چند که در سیاست‌های حریم خصوصی شان مدعی هستند چنین کاری نمی کنند.

علاوه بر اطلاعات احراز هویت، این پایگاه داده همچنین شامل آدرس ایمیل، اطلاعات مربوط به پرداخت و تاریخ انقضای حساب‌های پولی بوده است. ظاهرا هکرها تقسیم بندی این اطلاعات بر اساس کشور را به خریداران علاقمند پیشنهاد می‌دهند.

تیم محققان سایبر نیوز بخش‌هایی از این پایگاههای داده را مشاهده و اظهار کرده اند که اطلاعات درز یافته شامل اطلاعات دستگاه‌های کاربران است که امکان هدف گرفتن آنها را به راحتی میسر می‌کند.

بر اساس گزارش تِک رادار، این سرویس‌های VPN هنوز صحت این اتفاق را تایید نکرده اند. چنین خبری پیامدهای جدی خواهد داشت به خصوص با در نظر گرفتن این حقیقت که سرویس‌های مذکور، محبوبترین فروشندگان VPN بوده اند.
کد مطلب: 64308
برچسب ها: vpn هکر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام