کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تمایل ناسا به حضور فعال در ساخت هواپیماهای برقی

سايت خبری ايتنا , 12 اسفند 1399 ساعت 22:42

ایتنا- ناسا در تلاش است تا در آینده نه چندان دور ابزار مدل سازی ساخت پیشرانه‌های برقی برای هواپیماهای نسل جدید را پیشرفت بدهد.


ناسا در تلاش است تا در آینده نه چندان دور ابزار مدل سازی ساخت پیشرانه‌های برقی برای هواپیماهای نسل جدید را پیشرفت بدهد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، در حالی که این روزها تمام توجه‌ها به سمت پروژه مریخ ناسا متمرکز است، این سازمان در تلاش است تا در قالب پروژه دیگری پروازهای انجام شده در کره زمین را با محیط زیست سازگار‌تر کند.
 
این سازمان فضایی در همکاری با صنایع هوایی قصد دارد تا ابزار مدل سازی و طراحی هواپیماهای اینده که از سیستم  پیشرانه هواپیمای برقی  یا به اختصار EAP را پیشرفت بدهد. ناسا همچنین از پیشنهادهایی برای نمایش زمینی و در حین پرواز هواپیماهای زیر صوت که از سیستم‌های انتقال قدرت کلاس مگاوات استفاده می‌کنند، استقبال می‌کند.
 
ناسا تصمیم دارد که فناوری سیستم  پیشرانه هواپیمای برقی را تا سال 2035 میلادی به صنایع هوایی عرضه کند. به بیان دیگر این سازمان قصد دارد تا از فناوری یاد شده در هواپیماهای کوچکی نظیر توربوپروپ ها، جت‌های منطقه‌ای و هواپیماهای تک راهرو با عرض کابین کم استفاده کند. ضرب العجل در نظر گرفته شده برای ارائه پیشنهاد‌ها 20 اوریل سال جاری میلادی است.
 

 
 
ناسا اظهار داشته است که مطالعات این سازمان نشان داده است که برقی کردن پیشرانه هواپیماها به اندازه برقی کردن موتور سایر وسایل نقلیه روی کاهش مصرف انرژی و تولید گازهایی نظیر نیتروژن و کربن تاثیر به سزایی دارد و این امر می‌تواند به حفاظت از محیط زیست کمک شایانی بکند.
 
تلاش برای حرکت به سوی سفرهای هوایی پایدارتر این روزها برای تولید کنندگان و قانون گذاران به یک موضوع داغ تبدیل شده است. گزارش‌های به دست آمده از سازمان غیر انتفاعی Air Transport Action Group حاکی از آن است که 915 میلیون تن از دی اکسید کربن تولید شده در سال 2019 میلادی ناشی از پروازهای هوایی بوده است. این میزان تنها 2 درصد از کربن دی اکسید تولید شده توسط انسان در سال میلادی یاد شده است.
 
با این حال به نظر می‌رسد که ناسا در این زمینه تنها نیست و کمپانی بوئینگ نیز به تازگی اظهار داشته است که تمامی پروازهای انجام شده توسط هواپیماهای این کمپانی تا سال 2030 به صورت صد در صدی بر پایه سوخت‌های تجدید پذیر خواهد بود. همچنین آژانس امنیت هوایی اروپا نیز قصد دارد تا پرواز‌های مختلف را از نظیر سازگاری با محیط زیست درجه بندی کند.
 


کد مطلب: 64297

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/64297/تمایل-ناسا-حضور-فعال-ساخت-هواپیماهای-برقی

ايتنا
  https://www.itna.ir