۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۰۰

DeX وایرلس سامسونگ برای گوشی‌های بیشتری عرضه می‌شود

ایتنا - بیشتر این گوشی‌ها همچنین می‌توانند اپ‌های اندرویدی را بر روی PCهای ویندوزی نصب کنند انگار که اپلیکیشن‌های بومی ویندوز هستند، اقدامی که به لطف شراکت انحصاری موسوم به Your Phone  بین سامسونگ و مایکروسافت محقق شده است.
DeX وایرلس سامسونگ برای گوشی‌های بیشتری عرضه می‌شود
با سوابق عملکردی سامسونگ، برخی نگرانی‌ها وجود داشته است که این شرکت کار قابلیت DeX خاص خود را دیر یا زود نیمه تمام رها کند. این اتفاق همچنان ممکن است رخ دهد ولی، حداقل فعلا، به نظر می‌رسد که سامسونگ این سلاح خود را حفظ خواهد کرد، به ویژه از این جهت که DeX به یکی از قابلیت‌های اختصاصی برای جفت (pair) کردن گوشی‌های گلکسی با رایانه‌های شخصی ویندوزی تبدیل شده است. با این حال، تداوم یافتن DeX به تعداد کاربرانی که داشته باشد بستگی دارد که این هم، به نوبه خودش، به تعداد دستگاه‌هایی که پشتیبانی کند بستگی دارد. خوشبختانه، سامسونگ احتمالا با ارائه جدیدترین قابلیت DeX به تعداد بیشتری از گوشی‌هایش برای این موضوع نیز چاره‌جویی کرده است، البته مشروط بر اینکه مجهز به جدیدترین ورژن از One UI شده باشند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، DeX کار خود را به عنوان یک تجربه اندرویدی شروع کرد که وقتی اجرا می‌شود که شما یک نمایشگر خارجی را به یکی از گوشی‌های پیشرفته گلکسی سامسونگ متصل کرده باشید. و نهایتا در ادامه روند تکاملش امکان برقراری اتصال‌های مختلفی را فراهم آورد، مانند اتصال به یک PC ویندوزی برای اجرای DeX در آن.
تازه‌ترین قابلیت آن حذف نیاز به کابل USB و اتصال بی‌سیم بود، با این فرض که نمایشگر از پروتکل میراکست پشتیبانی کند یا PC و گوشی بر روی شبکه واحدی قرار داشته باشند.
 
چنین قابلیت وایرلسی نخستین بار در سال گذشته در گلکسی نوت 20 معرفی شد و اتصال وایرلس به PC در سال جاری میلادی به سری گلکسی S21 اضافه شد. اکنون خوشبختانه خبر می‌رسد که این قابلیت به سایر مدل‌های گلکسی نیز تسری خواهد یافت، البته با رعایت یک نکته.

 

وبسایت XCD گزارش کرده است که اتصال PC وایرلس DeX مبتنی بر فیرم‌ور One UI 3.1 خواهد بود، که تا امروز برای سریهای گلکسی S20 و گلکسی نوت 20 و برخی از گوشیهای گلکسی A و تبلتهای گلکسی Tab S عرضه خواهد شد. با این حال، این قابلیت احتمالا همچنان منحصر به دستگاه‌های پیشرفته خواهد بود.  
 
اتصال به PC باعث می‌شود استفاده از DeX باز هم آسانتر شود، هرچند که هنوز برخی در کاربردی بودن آن تردید دارند. بیشتر این گوشی‌ها همچنین می‌توانند اپ‌های اندرویدی را بر روی PCهای ویندوزی نصب کنند انگار که اپلیکیشن‌های بومی ویندوز هستند، اقدامی که به لطف شراکت انحصاری موسوم به Your Phone  بین سامسونگ و مایکروسافت محقق شده است.
 
 
کد مطلب: 64275
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام