کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

قابلیت‌ها و ویژگی‌های اندروید 12 چیست؟

سايت خبری ايتنا , 10 اسفند 1399 ساعت 1:14

ایتنا - این آپدیت‌های جدید، که به تازگی عرضه شده است، تنها به اندروید 12 (که از چند روز گذشته برای پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان گشوده شد) محدود نخواهد بود بلکه با نسل‌های متعدد قدیمی‌تری از این سیستم‌عامل نیز کار خواهد کرد.


کاربران اندرویدی قابلیت‌های جدید پیام‌دهی، Android Auto، مدیریت پسوورد، و همچنین یک ورژن جدید نمایشگرخوان TalkBack برای افراد دارای مشکل بینایی دریافت می‌کنند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، این آپدیت‌های جدید، که به تازگی عرضه شده است، تنها به اندروید 12 (که از چند روز گذشته برای پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان گشوده شد) محدود نخواهد بود بلکه با نسل‌های متعدد قدیمی‌تری از این سیستم‌عامل نیز کار خواهد کرد.
 
به عنوان مثال برای پیامرسانی، دستگاههای مجهز به اندروید 7 و بالاتر نسخه جدیدی از اپ Messages را دریافت خواهند کرد که اکنون از پیامهای زمانبندی‌شده پشتیبانی خواهد کرد. با این قابلیت، پس از آنکه در یک پیام متنی تایپ کردید، در صورتی که دکمه ارسال را پایین نگه دارید یک منوی جدید زمانبندی ظاهر خواهد شد.
 
از این منو، شما قادر خواهید بود تا یک تاریخ و زمان را انتخاب کنید که پیام بر اساس آن به گیرنده ارسال شود. امکان انتخاب یک تاریخ/زمان دقیق برای این ارسال وجود خواهد داشت و همچنین کاربران می‌توانند از قابلیت‌های از پیش‌تنظیم‌شده‌ای همچون «فردا 8 صبح» یا «امشب 8 شب» که این اپ پیشنهاد خواهد داد نیز استفاده کنند. ویرایش جدید این اپ اکنون قابل دسترسی شده است.

 


و اما در مورد اندروید اوتو، رابط کاربری درون‌خوردویی گوگل گزینه‌های چیدمانی بیشتری دریافت می‌کند. به عنوان مثال، مجموعه جدیدی از شورت‌کات‌ها روی صفحه اصلی ارائه شده‌اند که امکان دسترسی به تماسها و قابلیت‌های مشابه با یک بار لمس و همچنین تسهیل دسترسی به قابلیتهایی مانند گزارش‌های آب و هوایی و کنترل دستگاه‌های خانه هوشمند از راه دور را فراهم می‌آورند. بنا بر اعلام گوگل، خودروهایی که نمایشگرهای بزرگ‌تری داشته باشند اکنون از نمای تقسیم صفحه بهره‌مند خواهند شد، به طوری که Google Maps و کنترل‌های پلی‌بک رسانه‌ای به طور همزمان نمایش داده می‌شوند. همچنین بازی‌های فعال‌شونده با صدا زدن، مانند !Jeopardy، نیز به آن اضافه شده‌اند. 
 
همچنین، از جنبه امنیتی، گوگل توضیح داده است که برای دستگاه‌های اندروید 9 و بالاتر، سیستم Password Checkup  گوگل در سیستم پر کردن اتوماتیک پسوورد گنجانده می‌شود. در صورتی که پسووردی که استفاده می‌کنید مورد دستکاری قرار گرفته باشد این قابلیت، از طریق مقایسه با دیتابیسی از اعتبارنامه‌های شناخته‌شده دستکاری‌شده، به شما اطلاع خواهد داد.
 
و نهایتا اینکه یک ورژن جدید از اپ نمایشگرخوان اندروید، با نام TalkBack، ارائه شده که برای افراد دارای مشکل بینایی طراحی شده است، و اشاره‌های شهودی بیشتر و همچنین یک منوی جدید کنترل خواندن به آن اضافه شده است.
 


کد مطلب: 64271

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/64271/قابلیت-ها-ویژگی-های-اندروید-12-چیست

ايتنا
  https://www.itna.ir