۰
plusresetminus
چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۷

ویژگی‌ها و قابلیت‌های آپدیت جدید تلگرام چیست؟

ایتنا - قابلیت پاک کردن خودکار پیام در چت و گروه‌ها به این نسخه از تلگرام اضافه شده است.
ویژگی‌ها و قابلیت‌های آپدیت جدید تلگرام چیست؟

جدیدترین آپدیت تلگرام، ششم اسفند نود و نه عرضه شد. در جدیدترین به‌روزرسانی تلگرام، قابلیت‌هایی نظیر حذف خودکار پیغام‌ها و استفاده از اسکن QR برای ورود به گروه‌ها گنجانده شده است.

پیام‌رسان تلگرام علاوه بر قابلیت‌های بی‌شمار و بی‌رقیب خود، در هر آپدیت‌های جدید، ویژگی‌های دیگری نیز به نرم‌افزار خود اضافه می‌کند. در آخرین به‌روزرسانی این پیام‌رسان، قابلیت حذف خودکار پیام‌رسان‌ها در دو انتخاب 24 ساعته و یا 7 روزه به این پلتفرم افزوده شده است.

به گزارش ایتنا، ویژگی حذف خودکار پیام‌های فرستاده شده در تلگرام نسخه  بتای وی ۷.۵، در تنظیمات این پیام‌رسان قابل دسترسی خواهد بود.
برای حذف خودکار پیام‌ها از این مسیر در تلگرام استفاده کنید: 
بر روی چت مورد نظر رایت کلیک کنید و بعد انتخاب گزینه Clear History، گزینه Enable Auto-Delete را فعال کنید.

- قابلیت دیگری که به این پیام‌رسان اضافه شده،  استفاده از کد QR برای دعوت و پیوستن به گروه‌ها را برای کاربران فراهم می‌کند. 
نسخه جدید تلگرام روش عضویت در گروه‌ها و کانال‌ها را پیشرفته‌تر کرده و می‌توان به تعداد زیادی لینک عضویت برای گروه‌ها و کانال‌ها ساخت که دارای تاریخ انقضا و همچنین امکان عضویت تعدادی محدودی از افراد هم فراهم شود. 

برای استفاده از این قابلیت کافی است کد QR را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید،و آنها با اسکن این کد به گروه‌ها بپوندند. البته این قابلیت نکته جالبی نیز دارد!
برای کدهای QR می‌توانید مدت زمان مشخصی تعیین کنید که پس از آن،‌این کدها منقضی شوند و قابل استفاده نباشند.

اما یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های افزوده شده به نسخه جدید تلگرام، استفاده از ویجت‌ها در اندروید و iOS است. درواقع ویجت‌ها به شما این امکان را می‌دهند تا میان‌بر کوچکی از چت‌های مهم خود را در صفحه اصلی گوشی قرار دهید تا به موقع از پیغام‌های جدید مطلع شوید و دسترسی به آنها نیز راحت‌تر باشد.
البته برطبق توضیحات تلگرام، در دستگاه‌های اندرویدی، پیام‌های موجود در ویجت‌ها به صورت لحظه‌ای آپدیت میشوند ولی در دستگاه‌های iOS اپدیت ویجت‌ها زمان بیشتری می‌برد.


یکی دیگر از ویژگی‌های جدید تلگرام، رفع محدودیت تعداد کاربران گروه‌ها است. پیش از این گروه‌ها امکان عضویت بیش از دویست هزار عضو را نداشتند اما حالا این محدودیت برداشته شده اما با یک قانون جدید. درصورتی که تعداد اعضای یک گروه به 200 هزار نفر برسد، ادمین اختیار تبدیل گروه را به Broadcast Groups دارد. درواقع Broadcast Groupها گروه هایی هستند که تعداد اعضا نامحدود است اما فقط ادمین‌ها امکان گذاشتن پیام را در گروه‌ها دارند.
 
کد مطلب: 64265
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام