۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۲۱

احتمال افزایش قابلیت‌های امنیتی در ‌اندروید 12

ایتنا- گوگل قصد دارد تا بهینه سازی‌های مرتبط با افزایش امنیت و حفظ حریم خصوصی را در نسخه جدید سیستم عامل‌اندروید دو برابر کند.
احتمال افزایش قابلیت‌های امنیتی در ‌اندروید 12
شرکت گوگل قصد دارد تا بهینه‌سازی‌های مرتبط با افزایش امنیت و حفظ حریم خصوصی را در نسخه جدید سیستم عامل‌اندروید دو برابر کند.
 
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی techradar، برنامه اصلی گوگل در سیستم عامل ‌اندروید 12 با محوریت افزایش امنیت کاربران شکل گرفته است و گوگل تصمیم دارد تا با عرضه این سیستم عامل در پاییز سال میلادی جاری، امکان مسدودسازی دستی دسترسی به برخی از سنسورهای سخت افزاری در دستگاه را به کاربران اعطا کند.
 
گزارش‌های به دست آمده از 9To5Google حاکی از آن است که نسخه اخیر‌ اندروید، حاوی تنظیمات جدیدی است که کاربران با استفاده از آن می‌توانند از دسترسی نرم‌افزارها به میکروفون یا دوربین دستگاهشان جلوگیری کنند.
این روزها کاربران به امکان دسترسی هکرها به اطلاعات دوربین‌ها، میکروفون و سنسور دستگاهشان آگاه هستند و عرضه تنظیماتی از این دست می‌تواند خیال آنها را از بابت هک شدن تا حد زیادی راحت کند.
 
 
 
علاوه بر این، کاربران ‌اندروید 12 می‌توانند به سرعت دسترسی به میکروسافت و دوربین دستگاهشان را از طریق منوی Quick Settings خاموش کنند.
آنها همچنین می‌توانند با کشیدن منوی اعلانات به سمت پایین به این تنظیمات دسترسی داشته باشند. این تنظیمات جدید با آیکون‌هایی با نام‌های Block Camera و Mute Microphone در این بخش نمایش داده شده‌اند و کاربر می‌تواند با لمس آنها، تنظیمات مربوطه را خاموش و روشن کند.
 
البته 9To5Google در فرایند تست این قابلیت دریافته است که این تنظیمات در حال حاضر با نرم‌افزارهای سیستمی و سوم شخص هماهنگ نشده‌اند. برای مثال زمانی که تنظیمات Block Camera روشن است، همچنان بخش خبرخوان یا نرم‌افزارهایی نظیر توییتر و اینستاگرام می‌توانستند به نرم‌افزار دوربین دستگاه دسترسی داشته باشند.
 
با این حال در صورت فعال بودن این تنظیمات، زمانی که نرم‌افزارهای سوم شخص می‌خواستند به دوربین دستگاه دسترسی داشته باشند، از کاربران خواسته می‌شد که دوربین را روشن کنند. این در حالی بود که دوربین دستگاه در پس زمینه روشن بود و نیازی به ارائه این درخواست به کاربر نبود.
با این تفاصیل، باید منتظر بود و دید که این قابلیت تا زمان عرضه نسخه پایدار ‌اندروید 12 تا چه‌اندازه بهینه سازی شده است.
 
کد مطلب: 64251
برچسب ها: گوگل
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام