کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

لذت تماشای ویدئوهای 4K فقط برای نسخه اندروید یوتیوب!

سايت خبری ايتنا , 9 اسفند 1399 ساعت 2:00

ایتنا - این قابلیت مشخصا بر روی اپ اندروید یوتیوب قابل دسترسی شده است، هنوز مشخص نیست که آیا تمام دستگاه‌های رزولوشن‌پایین به پلی‌بک ویدئوی 4K دسترسی خواهند داشت و یا اینکه این قابلیت به نمایشگرهای Full HD / Full HD+ محدود می‌شود.


به نظر می‌رسد که یوتیوب بی‌سروصدا گزینه تماشای ویدئوهای 4K/60p  بر روی هر نوع صفحه نمایش موبایل را فراهم آورده است حتی اگر یک نمایشگر Ultra HD  نداشته باشد. اگرچه با این کار از کیفیتی در حد آنچه بر روی نمایشگر با رزولوشن بالاتر بهره‌مند نمی‌شوید، ولی به هر حال از امکان روشن کردن گزینه ویدئوی 4K بر روی نمایشگری با روزولشن پایینتر بهره‌مند خواهید شد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، این تغییر اخیرا در ساب‌ردیت /r/YouTube مورد بحث قرار گرفته بود، که در آن کاربران متوجه شدند که اکنون همه گزینه انتخاب پلی‌بک را خواهند داشت. در صورتی که یک گوشی Full HD+ دارید، ارتقاء رزولوشن ویدئو به ماکسیمومش باز هم می‌تواند یک تجربه بصری بهتر را در مقایسه با تماشای یک ویدئوی 1080p  برایتان فراهم بیاورد – هرچند که، البته، بهترین تجربه با برخورداری از یک دستگاه 4K امکانپذیر می‌شود.
 
فعلا معلوم نیست که آیا قابلیت اجرای ویدئوهای 4K بر روی دستگاه‌هایی که فاقد یک نمایشگر Ultra HD هستند یک تغییر در سطح جهانی است و یا ممکن است در آینده نزدیک ناپدید شود. گوگل درباره این تغییر اظهرنظر نکرده است، هرچند که بسیاری از کاربران خوشحال به نظر می‌رسند.

 


به نظر می‌رسد که این قابلیت مشخصا بر روی اپ اندروید یوتیوب قابل دسترسی شده است، هنوز مشخص نیست که آیا تمام دستگاه‌های رزولوشن‌پایین به پلی‌بک ویدئوی 4K دسترسی خواهند داشت و یا اینکه این قابلیت به نمایشگرهای Full HD / Full HD+ محدود می‌شود. اهمیت پلی کردن ویدئوهای 4K بر روی یک دستگاه غیر 4K چیست؟
 
کاربران ادعا می‌کنند که با وجود عدم برخورداری از یک نمایشگر 4K، اجرای محتوای Ultra HD  نهایتا وفاداری بهتری را به کیفیت نسبت به ویدئوهای 1080p در اختیار قرار می‌دهد. این مزیت ممکن است حاصل کاهش مصنوعات ناشی از فشرده‌سازی و همچنین کاهش مقیاس (که مزیت افزایش وضوح تصویر را در پی دارد) باشد. به نظر می‌رسد که کسانی که نمایشگرهایی با دامنه دینامیکی بالا دارند قادر به تماشای ویدئوها در حالت HDR نیز شوند.


کد مطلب: 64234

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/64234/لذت-تماشای-ویدئوهای-4k-فقط-نسخه-اندروید-یوتیوب

ايتنا
  https://www.itna.ir