۰
plusresetminus
سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۲۵

قابلیت جدید گوگل برای ارتقای کیفیت کلاس‌های آنلاین

ایتنا- گوگل به تازگی از برنامه‌های خود برای عرضه قابلیت‌های مختلف به منظور بهبود سرویس‌های آموزشی خود رونمایی کرده است.
قابلیت جدید گوگل برای ارتقای کیفیت کلاس‌های آنلاین
گوگل به تازگی از برنامه‌های خود برای عرضه قابلیت‌های مختلف به منظور بهبود سرویس‌های آموزشی خود رونمایی کرده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، مدرسه رفتن هیچ گاه به اندازه امروز به فناوری متکی نبوده است. این روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا اغلب کلاس‌ها در سراسر دنیا به صورت مجازی برگزار می‌شود و والدین و معلم‌ها نیز بیش از پیش در زمینه آموزش آنلاین فعال شده اند. گوگل به تازگی به روز رسانی‌های جدیدی را برای  به محصولات آموزش انلاین خود عرضه کرده است که هدف همه آنها بهینه سازی فرایند یادگیری مجازی بوده است.
 
سرویس Classroom
بیشتر این به روزرسانی‌ها برای سرویس Classroom این کمپانی عرضه شده است که در واقع یک سیستم مدیریت یادگیری برای معلمان و دانش آموزان محسوب. نرم‌افزار اندروید این سرویس در اواخر سال جاری میلادی از پشتیبانی آفلاین بهتری برخوردار خواهد شد و به دانش اموزان امکان می‌دهد که به راحتی آغاز به کار کرده، پیوستهای Drive را باز کنند و تکالیف خود را بدون اتصال به اینترنت بازبینی کرده یا بنویسند.
 
همچنین آپلود عکس نیز در نسخه اندروید سرویس Classroom بهبود پیدا کرده است و دانش آموزان می‌توانند عکس‌ها را در یک سند واحد ترکیب کنند، نور آن را تنظیم کنند، بخشی از آن را برش دهند و یا در صورت تمایل آن‌ها را بچرخانند. همچنین دانش اموزان می‌توانند هنگام ویرایش تکالیف خود در همه نسخه‌های این سرویس کلمات را خط دار کرده یا آنها را به صورت پر رنگ و مورب در بیاورند. گوگل همچنین یک دوره مقدماتی رایگان در زمینه علوم کامپیوتر با عنوان "CS First" راه اندازی کرده و اکنون در دسترس است.
 
گوگل به منظور کمک به معلمان در کشف سرقت ادبی احتمالی قابلیت «گزارش‌های اصالت» را به زبان‌های جدید مانند اسپانیایی ، پرتغالی، نروژی، فرانسوی، ایتالیایی، اندونزیایی، ژاپنی، فنلاندی، آلمانی، کره ای، مالایی و هندی اضافه می‌کند. به این ترتیب در آینده معلم‌هایی که تکالیف دانش آموزان را در نسخه اندروید مرور می‌کنند می‌توانند به راحتی بین تکالیف مختلف دانش آموزان جا به جا شده، به آنها رتبه داده و بازخورد خود را به اشتراک بگذارند. همچنین یک قابلیت جدید برای ردیابی تعامل دانش آموزان در نظر گرفته شده است که در آن اطلاعاتی نظیر تکالیف ارسالی دانش اموزان و نظرهای ارسال شده زیر پست‌ها نمایش داده می‌شود.
 
کسانی که از چارچوب آموزش موجود نظیر سیستم اطلاعات دانشجویی (SIS) استفاده می‌کنند، در آینده می‌توانند Classroom را با آن سرویس‌ها سازگار کنند. به عنوان مثال Grade Export به Aspen SIS می‌آید و به معلمان اجازه می‌دهد نمرات دانش آموزان را از Classroom به SIS صادر کنند و به این ترتیب ورود داده‌های زائد کاهش پیدا می‌کند.
 
 
سرویس Meet
گوگل پیش از این در رویداد Anywhere School در ماه اوت از برخی اصلاحات متمرکز بر آموزش برای سرویس گپ ویدیویی خود رونمایی کرده و امروز این کمپانی ابزارهای جدید مدیریتی را برای معلمانی که از این سرویس استفاده می‌کنند اعلام کرده است.به این ترتیب معلم‌ها به زودی می‌توانند جلسات همه شرکت کنندگان را خاتمه دهند. آنها همچنین می‌توانند با استفاده از قابلیتی که در هفته‌های آینده ارائه می‌شود، همه شرکت کنندگان را بی‌صدا کنند و همچنین در ماه آوریل قادر به کنترل زمان بی صدا کردن دانش آموزان خواهند بود. قابلیت‌هایی مانند اشتراک صفحه نمایش، دسترسی به چت و اجازه ورود به جلسه نیز در ماه‌های آینده در نسخه‌های تلفن همراه این سرویس برای معلمان در دسترس خواهد بود.
 
علاوه بر این تعامل سرویس Meet و Classroom بهتر خواهد شد و تنها دانش آموزان و معلم‌های هر کلاس می‌توانند به یک جلسه آنلاین خاص وارد شوند. به هر معلمی که توسط Classroom شناخته شود، وضعیت میزبانی داده می‌شود تا بتواند به راختی کلاس را مدیریت کند. در اواخر امسال، جلسات Meet که خارج از Classroom شروع شده‌اند نیز می‌توانند از حالت چندین میزبان پشتیبانی کنند. معلم‌ها همچنین در هفته‌های آینده می‌توانند پیش از برگزاری کلاس آنلاین جلساتی را تشکیل داده و نسخه‌هایی از متن جلسه را دریافت کنند. علاوه بر این امکان انتخاب رنگ پوست به ایموجی‌ها اضافه خواهد شد.
 
گوگل در ماه آوریل تنظیمات جدیدی را به كنسول ادمین اضافه می‌كند تا مدیران مدرسه بتوانند سیاست‌هایی نظیر افرادی که می‌توانند به تماس‌های میزبانی شده از طرف مدرسه آنها دسترسی داشته و آیا امکان وارد شدن اعضای مدارس دیگر به جلسات آنها وجود دارد یا خیر را تنظیم کنند. سرپرستان اکنون به گزارش‌های حسابرسی نیز دسترسی دارند و به زودی اطلاعات بیشتری مانند آدرس ایمیل شرکت کنندگان خارجی به آنها اضافه می‌شود تا بتوان به راحتی مشکلات بروز کرده را رفع کرد.
 
سرویس Workspace for Education
گوگل همچنین سرویس جدیدی را با نام Workspace for Education راه اندازی کرده است که در واقع همان G Suite for Education است که تنها نامش تغییر کرده است. این شرکت به جای ارائه تنها دو گزینه (مبانی آموزش و به علاوه) از 14 آوریل نسخه آموزش استاندارد و نسخه آموزش و یادگیری را به این سرویس اضافه می‌کند. ویژگی‌های جدیدی نیز به Workspace For Education وارد می‌شوند که می‌توان از میان آنها به امکان رونوشت جلسه ملاقات و پیش نویس‌های ذخیره شده در Google Forms اشاره کرد.
 
کد مطلب: 64223
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام