۰
plusresetminus
شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۵

چگونه نمایش محتوای نامناسب را برای کودکان در محیط اینترنت محدود کنیم؟

ایتنا - والدین می‌توانند با ایجاد تغییر در تنظیمات موتورهای جستجو تاحدودی بر مشاهده محتوای نامناسب برای فرزندان خود محدودیت اعمال نمایند.
چگونه نمایش محتوای نامناسب را برای کودکان در محیط اینترنت محدود کنیم؟

امروزه به دلیل شیوع بیماری کرونا تجهیزات هوشمندی که دارای توانایی اتصال به اینترنت می‌باشند مانند گوشی تلفن، رایانه‌های همراه و حتی سیستم های بازی از استفاده روز افزونی برخوردار شده‌اند. از این رو کاربران مخصوصا کودکان فقط با یک کلیک می‌توانند به هر چیزی که اراده کنند در فضای مجازی دسترسی داشته باشند. این مسئله برای والدین بسیار نگران کننده است زیرا معمولا کودکان در هر خانه ای به یکی از دستگاه‌های مجهز به اینترنت دسترسی دارند.

والدین می‌توانند با ایجاد تغییر در تنظیمات موتورهای جستجو تاحدودی بر مشاهده محتوای نامناسب برای فرزندان خود محدودیت اعمال نمایند. برای این کار ابتدا به سایت مرورگر Google مراجعه کرده و از قسمت تنظیمات (Settings) در پایین صفحه سمت راست مطابق شکل ذیل گزینه تنظیمات جستجو(Search Settings) را انتخاب می کنیم.

 
 

اکنون در صفحه تنظیمات جستجو، گزینه جستجوی امن (Turn on SafeSearch) را فعال می کنیم. با این کار هوش مصنوعی بکار رفته در موتور جستجوی گوگل به صورت خودکار محتوای نامناسب را از نتیجه جستجو حذف کرده و آنها را به کاربر نشان نمی‌دهد.

 


منبع: پایگاه اطلا‌ع‌رسانی پلیس فتا
کد مطلب: 64206
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام